شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۰:۴۲
کد خبر: ۵۶۱۵۷
|
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۵
گفت‌وگوي شهر با عضو کميته محيط زيست شوراي شهر/
عضو کميته محيط زيست شوراي اسلامي شهر تهران، گردشگري شهر ري را نيازمند بلوغ اجتماعي مسئولان و برنامه‌ريزي مدون در اين حوزه دانست.

محمدحسن پيراسته در گفت‌وگو با خبرنگار شهر با اشاره به تاثيرات رواني مناطق گردشگري بر روحيه جوامع شهري، اظهار داشت: گردشگري يک نياز پنهان در شهرها و جوامع است و متاسفانه آن‌چنان که ضرورت‌ها ايجاب مي‌کند، به آن پرداخته نشده است. انسان، به ويژه در مناطق شلوغ و پرازدحام، نياز به مکان‌هايي فارغ از زندگي روزمره دارد که نيازهاي روحي و جسمي خود را برطرف کرده و هيجاناتش را تخليه کند.



وي در ادامه گفت: ميراث فرهنگي به مقتضاي امکاناتش کارهايي انجام داده‌اند؛ اما آن‌چه از اين اقدامات در تهران در بحث گردشگري متجلي است، پوشش اهداف گردشگري توسط شهرداري‌هاي مناطق 22‌گانه است. عضو کميته محيط زيست شوراي اسلامي شهر تهران تصريح کرد: آن‌چه به عينه مي‌توان در حوزه گردشگري در تهران ملاحظه کرد، آن چيزي است که شهرداري تهران توانسته بر اساس امکانات و بنابر تمايلاتش انجام دهد. در حالي که سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري بايد به نسبت امکانات، تمهيداتي را در اين زمينه مهيا کند.

 وي افزود: ما از اداره کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان تهران دو بار براي شرکت در کارگروه‌هاي تخصصي گردشگري کميته محيط زيست شورا دعوت کرديم تا برنامه‌هاي کوتاه مدت و دراز مدت و اهداف گردشگري در استان را معرفي کنند؛ ولي متاسفانه هيچ‌کس از طرف اداره ميراث فرهنگي در اين جلسات حاضر نشد.







ميراث فرهنگي هيچ برنامه‌اي براي اهداف گردشگري ندارد

پيراسته تاکيد کرد: اين به عينه غربت مقوله گردشگري را نشان مي‌دهد؛ به نحوي که حتي دستگاه متولي اين امر تا امروز يک برنامه‌ براي اهداف گردشگري ارائه نداده است. هر طرحي هم که در حوزه گردشگري در سطح تهران شاهد اجراي آن هستيم، بنا بر تمايلات شهرداري است. با اين حال با توجه به ظرفيت‌هاي گردشگري موجود در شهر ري، نتوانسته کاري در اين حوزه انجام دهد.



وي ادامه داد: براي بالفعل کردن ظرفيت‌‌هاي گردشگري مناطق 22‌گانه تهران از جمله شهر ري، به برنامه‌ريزي و بررسي ظرفيت‌ها نياز است. بايد امکانات موجود و ظرفيت‌هاي يک منطقه با يکديگر گره بخورند تا کاري درست در حوزه گردشگري انجام شود.

نظر شما