سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۱۱
کد خبر: ۵۶۱۷۷
|
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۴
معاون هماهنگي عقيدتي سياسي ناجا گفت: حوادث رانندگي در ايران در هر سه ساعت جان هفت نفر را مي گيرد.

به گزارش شهر، سردار مهدي توکلي در همايش تجليل از نمونه هاي ترافيکي، فرهنگ ياران و همياران پليس که پيش از ظهر چهارشنبه در تالار نژادفلاح کرج برگزار شد اظهار داشت: امسال شعار هفته ناجا "سرمايه اجتماعي اساس اقتدار پليس" است و اين سرمايه و ظرفيت اجتماعي بي شک همراهي توام با شناخت و احساس مسئوليت است.

 

وي افزود: اين شعار دقيقا رويکرد پليس و نوع نگاه اين نهاد به چگونگي برقراري نظم و امنيت را اعلام مي کند که ايجاد امنيت پايدار را بر پايه همکاري، تعامل و مشارکت مردم مي داند.

 

وي با اشاره به اين که در دنيا پليس نگاه هاي متفاوتي در بحث ايجاد امنيت دارد گفت: برخي کشورها اساس و نگاه خود را بر پايه تامين تجهيزات و به کارگيري نيروي انساني حرفه اي استوار مي کنند و در واقع نگاهي سخت افزاري براي تامين امنيت در کشور دارند.

 

توکلي گفت: اما برخي کشورها نگاه نرم افزاري داشته و ايجاد امنيت پايدار را در گرو به کارگيري ظرفيت هاي اجتماعي و فرهنگ سازي در اين مقوله مي دانند که ايران از اين جمله است البته نه به معناي آنکه نگاه سخت افزاري و تجهيز امکانات و فناوري روز دنيا را در رويکرد و اساس کار خود نداشته باشد.

 

در هر شبانه روز 50 نفر در اثر حوادث رانندگي مي ميرند

 

توکلي اظهار داشت: امروز ضمن اينکه جمعيت خودرويي کشور چهار برابر شده و ترافيک و عبور و مرور نيز همين ميزان رشد را داشته اما شاهد کاهش بالغ بر هشت هزار نفري کشته شدگان تصادفات رانندگي هستيم.

 

وي افزود: با اين حال سالانه 20 هزار نفر در اثر حوادث رانندگي مي ميرند و اين امر شايسته کشور ما نيست.

 

معاون هماهنگي عقيدتي سياسي ناجا گفت: به طور متوسط در هر سه ساعت هفت نفر و در هر شبانه روز 50 نفر در اثر حوادث تصادفات رانندگي جان خود را ازدست مي دهند و اين يعني از هم پاشي و آسيب پذيري چندين خانواده در عرض يک شبانه روز.

 

شاخصه هاي فرهنگي يک جامعه با قوانين راهنمايي و رانندگي آن سنجيده مي شود

 

توکلي تصريح کرد: در دنيا شخصيت و فرهنگ ملت يک جامعه با قوانين و مقررات راهنمايي و رانندگي ان سنجيده مي شود از اين رو توجه به قوانين راهنمايي و رانندگي از ضرورت زيادي برخوردار است.

 

وي تاکيد کرد: همه احاد جامعه بايد بر قوانين و آئين نامه راهنمايي و رانندگي تسلط داشته و آن را بدانند تا از حقوق خود دفاع و به وظايف خود عمل کنند.

نظر شما