يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۵۶
کد خبر: ۵۶۱۸۱
|
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۹
رئيس سازمان زندان‌ها گفت: اهتمام جدي براي انتقال و ساخت زندان‌ها در خارج از محدوده‌هاي شهري در دستور کار قرار گرفته شده و 8 زندان بزرگ کشور به زودي به خارج از شهرها انتقال مي‌يابد.

به گزارش شهر، غلامحسين اسماعيلي در مراسم توديع و معارفه مدير کل زندان‌هاي استان هرمزگان اظهار داشت: امنيت و آرامش جامعه حاصل نگهداري اشرار، قاچاقچيان و بزهکاران در زندان‌ها است.

 

وي با بيان اينکه زندانباني کاري دشوار و طاقت‌فرسا است گفت: کارکنان زندان‌ها با همه سختي‌ها، مشقت‌ها، اضطراب و استرس‌ها، فشارهاي رواني و در نهايت گمنامي و با ايثار و فداکاري و به صورت شبانه‌روزي خدمت مي‌کنند و اين جاي بسي افتخار است.

 

جلوگيزي از ورود زندانيان مالي و جرايم غيرعمد به زندان‌ها

 

رئيس سازمان زندانها و اقدامات تاميني و تربيتي کشور با بيان اينکه يکي از تاثيرگذارترين دستگاه‌ها در تامين امنيت، سازمان زندان‌ها است، با اشاره به افزايش جمعيت کيفري زندانها تصريح کرد: زندان بايد محلي براي نگهداري مجرميني باشد که سلامت اجتماعي و رواني جامعه را به مخاطره انداخته و از ورود زندانيان مالي وجرائم غير عمد تا جايي که امکان داشته باشد جلوگيري شود.

 

اسماعيلي گفت: با کمبود فضاي فيزيکي مناسب و افزايش جمعيت کيفري فعاليت‌هاي اصلاحي و تربيتي را نمي‌توان به خوبي انجام داد و بايد کاهش جمعيت کيفري که از تاکيدات مقام معظم رهبري است در دستور کار قرار گيرد.

 

وي در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينکه ديد افراد جامعه نسبت به زندان وزنداني نيازمند تغيير است گفت: فردي که از زندان آزاد مي شود بايد از سوي جامعه ومردم مورد پذيرش قرار گيرد چرا که منزوي شدن اين افراد موجب تکرار جرم وبزه مي شود.

 

رئيس سازمان زندان‌ها و اقدامات تاميني و تربيتي کشور افزود: ماموريت سازمان زندان‌ها جدا از اينکه اجراي احکام صادره قضايي است، اصلاح و تربيت و بازسازي شخصيت مددجويان نيز هست و آنان را با تغيير نگرش و افکار مثبت راهي جامعه مي‌کند و جامعه هم بايد ديد متفاوتي نسبت به اين افراد داشته باشد.

 

اسماعيلي به آمار عفو مددجويان توسط مقام معظم رهبري به مناسبت عيد فطر هم اشاره کرد و گفت: تاکنون بيش از 8 هزار نفر از زندانيان آزاد و بيش از 10هزار نفر تخفيف مجازات گرفتند.

 

انتقال زندان‌هاي بزرگ کشور به خارج از محدوده‌ شهري

 

وي با اشاره به قرار گرفتن زندان‌ها در بافت شهري و مشکلات آن گفت: اهتمام جدي براي انتقال و ساخت زندان‌ها در خارج از محدوده‌هاي شهري در دستور کار قرار گرفته شده و 8 زندان بزرگ کشور به زودي به خارج از شهرها انتقال مي‌يابد.

 

رييس سازمان زندانها تصريح کرد:مرحله نخست ساخت زندان تهران بزرگ به بهره‌برداري رسيده و مرحله دوم نيز به زودي آغاز مي‌شود.

 

اسماعيلي گفت: زمين مناسب براي ساخت زندان بندرعباس در خارج از شهر با همکاري مسئولان استاني نيز فراهم شده و به زودي تحويل داده مي شود و تا سال 92 با سير مراحل واخذ مصوبه قانوني اجرايي مي‌شود.

نظر شما