دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۱۰
کد خبر: ۵۶۱۸۶
|
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۸
تهيه‌کننده "لاله" گفت: اگر قرار بود اين فيلم با سرمايه‌ آمريکايي ساخته شود همان دو سال پيش که کمپاني‌هاي آمريکايي با نيت خاص خود براي ساخت اين فيلم ابراز تمايل کرده بودند اين فيلم ساخته مي‌شد و نيک‌نژاد هم همان زمان اعلام همکاري مي‌کرد.

به گزارش شهر به نقل از مهر عليرضا سبط احمدي تهيه‌کننده فيلم سينمايي"لاله" ضمن رد حضور سرمايه‌گذار آمريکايي براي ساخت اين فيلم سينمايي به جزئيات توليد اين پروژه اشاره کرد گفت: از ابتداي مرحله پيش توليد اين پروژه سينمايي همه تلاش اعضاي گروه و به خصوص آقاي نيک‌نژاد اين بوده که بتوانيم بخشي از هزينه توليد را از طريق بخش خصوصي وارد پروژه کنيم.



چراکه هزينه پيش‌بيني شده براي توليد اين فيلم سينمايي بالا بود و درست به همين دليل نمي‌خواستيم اين هزينه به نوعي به بخش دولتي تحميل شود.



وي در ادامه افزود: از همين رو آقاي نيک‌نژاد به دليل ارتباطاتي که با کمپاني‌هاي مختلف در دنيا داشت تمام تلاش خود را مي‌کند تا سرمايه‌هاي خارجي را با توجه به اهداف و ديدگاه ايراني و اسلامي که در فيلمنامه وجود دارد جذب کند. بنابراين هيچگاه عنوان نشده که سرمايه‌گذار آمريکايي وارد جريان توليد فيلم مي‌شود.



به‌دنبال اسپانسر ايراني هستيم

اين تهيه‌کننده که پيش از اين توليد فيلم "مصائب چارلي" و "زماني براي دوست داشتن" را در کارنامه کاري خود داشته است در ادامه توضيح داد: اگر قرار بود اين فيلم با سرمايه‌گذار آمريکايي ساخته شود همان دو سال پيش که کمپاني‌هاي آمريکايي با نيت خاص خود براي ساخت اين فيلم ابراز تمايل کرده بودند، ساخته مي‌شد و اسدلله نيک‌نژاد هم همان زمان اعلام همکاري مي‌کرد.



وي در ادامه افزود: همانطور که مي‌دانيد زماني که کمپاني‌هاي آمريکايي براي توليد يک فيلم ابراز تمايل مي‌کنند مي‌خواهند اهداف سياسي و رسانه‌اي خاص خود را پيش ببرند و گروه توليد اين فيلم از ابتدا نمي‌خواست چنين شود چراکه از ابتدا قصد داشتيم اين فيلم در جهت اهداف مقدس انقلاب و در سايه سينماي شريف ايران ساخته شود.



از همين‌رو اگر سرمايه‌گذار خارجي بخواهد وارد مرحله توليد شود قطعا بايد در راستاي اهداف انقلاب و ايران اسلامي پيش خواهد رفت.



اين تهيه‌کننده در ادامه افزود: فيلمنامه اين فيلم نشان‌دهنده فرهنگ اصيل ايراني و تلاش يک بانوي ايراني و عنوان جهاني گرفتن اوست. از سوي ديگرعلاوه‌بر آقاي نيک‌نژاد، من و آقاي آقامحمديان به‌عنوان تهيه‌کننده و مجري طرح در تلاش هستيم سرمايه و اسپانسرهاي داخلي را براي توليد اين فيلم جذب کنيم.



سازمان سينمايي طرف حساب مجلس است

سبط احمدي در ادامه با اشاره به اظهارات پيشين خود در گفت‌وگو با خبرگزاري مهر مبني‌بر اينکه با مجلس طرف نيست گفت: همانگونه که حضرت امام(ره) فرموردند مجلس در راس امور است و من به‌عنوان يک فرد ايراني قطعا مطيع فرمايش امام هستم از همين‌رو مجلس حق دارد که در امور فرهنگي نظر قطعي بدهد که در اين صورت طرف حساب کميسيون فرهنگي وزارت ارشاد و سازمان سينمايي کشور است نه من به عنوان تهيه‌کننده فيلم.



تهيه‌کننده پروژه سينمايي"لاله" در ادامه افزود: در يک نظام اجتماعي سلسله مراتبي وجود دارد و سلسله مراتب سينما در اين مورد خاص سازمان سينمايي ، مدير مرکز گسترش سينماي مستند و تجربي، معاون پارلماني وزارت ارشاد و وزير ارشاد از جمله مراجعي هستند که ديدگاه مسئولان را ابلاغ مي کنند و ما هم براساس ديدگاه و نظرات ارائه شده حرکت مي‌کنيم.



عليرضا سبط احمدي در ادامه صحبت‌هاي خود در پاسخ به اين سئوال که کميسيون فرهنگي مجلس بارها اعلام کرده که توليد اين فيلم از اولويت‌هاي فرهنگي نبوده‌است اما به نظر مي‌رسد اين نقطه نظر کميسيون فرهنگي به نوعي با بي‌اعتنايي از سوي عوامل فيلم مواجه شده است گفت: اگر قانون را بپذيريم و مطيع قانون باشيم متوجه مي‌شوديم که قانون اساسي به صراحت وظايف فرهنگي اينچنين را به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و سازمان صدا سيما و... محول کرده است.



وي در ادامه افزود: از همين‌رو وقتي وزير ارشاد از اين فيلمنامه در کميسيون فرهنگي مجلس دفاع مي‌کند يعني اين اثر در راستاي اهداف انقلاب و اهداف سياسي نظام نوشته شده‌است و توسعه، تلاش و اقتدار ايران امروز را در نظر دارد.



حال اينکه بحث‌هايي که درباره اين فيلم در کميسيون فرهنگي مطرح شده به وزير ارشاد برمي‌گردد و من به‌عنوان تهيه‌کننده تابع وظايفي هسيتم که به من محول شده‌است و دوست دارم تابع فرهنگ و قوانين کشورم باشم.



اين تهيه‌کننده در پايان افزود: بنده تابع اهدافي هستم که به من محول شده اما آنچه مهم است توجه به اين مطلب است که در طول سال‌ها فعاليت در عرصه سينما تابع اهداف نظام بوده‌ام و همچنان در خدمت نظام و انقلاب باقي مي‌مانم از همين‌رو مطمئن باشيد که من به‌عنوان يک تهيه‌کننده و فعال سينما اگر پايم را از مسير انقلاب فراتر گذاشتم درصدد اصلاح خود برمي‌آيم.

نظر شما