دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۵۳
کد خبر: ۵۶۲۰۷
|
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۱ - ۰۹:۱۸
شهردار منطقه 21 گفت: بر اساس آمار وارقام شهرداري اين منطقه در سال 87 با اختصاص اعتباراتي بالغ بر300ميليون تومان ، در سال 88 مبلغ 846 ميليون تومان و در سال 89 مبلغ 800 ميليون تومان بابت ساخت و تعمير مساجد صرف کرده است.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه 21 ، اين در حالي است که در سال 90 نيز مبلغ 150ميليون تومان و در سال91 مبلغ120 ميليون تومان به مساجد وحسينيه هاي اين منطقه در بخش تعمير ونگهداري کمک کرده است. 

علي اميد مقدم مدير اداره فرهنگي معاونت اجتماعي وفرهنگي شهرداري منطقه 21 با بيان اينکه مسجد به عنوان مهمترين پايگاه اجتماعي،مذهبي وفرهنگي از جايگاه ويژه اي درجامعه ما برخوردار است، گفت: اهميت وجود مساجد باعث شده امروزه بسياري از فعاليت ها در جامعه با محوريت مساجد انجام شود.


وي افزود: شهرداري تهران در رويکرد تازه خود در تبديل از يک سازمان صرفا خدماتي به يک نهاد اجتماعي و خدماتي توجه ويژه اي به مباحث مذهبي ومکان هاي مرتبط با آن دارد. بر اساس تاکيد شهردار تهران تمام فعاليت هاي فرهنگي ،اجتماعي ،ورزشي ،مذهبي و...که در محله ها صورت مي گيرد بايد با محوريت مساجد محله باشد.براي تحقق اين شعار، خود نيز يک گام جلوتر نهاده ،بارفع مشکلات عمراني آن و تجهيزآن، توجه خاصي هم به مسائل بهداشتي و نماي بصري آن دارد تا به اين ترتيب زمينه براي حضورهر چه بيشتر شهروندان فراهم باشد.


سليمي با بيان اينکه در منطقه 21 مجموعا 23 مسجد و وجود دارد ، تصريح کرد: اين مساجد تا همين چند سال پيش به دليل عدم رسيدگي به وضعيت عمراني ، با مشکلات و معضلات فراواني روبه رو بودند. اما توجه و رسيدگي مسئولان در حوزه فرهنگي به آن باعث شده وضعيت آنها چه به لحاظ عمراني وچه به لحاظ تجهيزات در موقعيت خوبي قرار داشته باشد.هر چند به نظر مي رسد تا رسيدن به حد مطلوب بايد تلاش کرد.


شهردار منطقه 21 تعامل مديران شهري اين منطقه با مساجد را مناسب دانست وگفت:توجه به موضوعات اعتقادي ومذهبي يکي از ويژگي هاي مهم شهروندان اين منطقه است.اين موضوع را مي توان ازآمار هيئت هاي مذهبي فعال دراين منطقه وحضور گسترده شهروندان آن در مساجد وحسينيه هاي آن در زمان برگزاري مراسم ومناسبتهاي ملي ومذهبي و وجود دو مقبره الشهدا در شهرک پاسداران وغزالي وهمچنين گلزار شهدا وردآورد پي برد.


به گفته وي روحيه مذهبي شهروندان منطقه 21 باعث شده فعاليت هاي فرهنگي کردن در اين منطقه بسيار راحت انجام شود. وجود 23مسجد در 17محله آن وفعاليت گسترده هيئت هاي مذهبي که متشکل از قوميت هاي مختلف است،زمينه را براي فعاليت اقشار مختلف در آن فراهم کرده است. شايد به همين دليل است که واحد هاي فرهنگي مساجد در اين منطقه از فعال ترين واحد هاي فرهنگي هستند.


وي با اشاره به وجود برخي مشکلات عمراني در مساجد اظهار داشت: با تهيه شناسنامه فني مساجد براي رفع مشکلات گام بلندي را برداشته ايم.


سليمي به اقدامات و کمک هاي شهرداري به مساجد اشاره کرد و گفت: در کار کارشناسي که درباره وضعيت مساجد وحسينيه هاي منطقه 21 صورت گرفته است ، به اين نتيجه رسيده ايم که مشکلات ومعضلات عمراني مساجد در فرسوده بودن سرويس هاي بهداشتي ،آسفالت پشت بام هاي آن ومحوطه مهمترين چالش هيئت هاي امنا در مساجد وحسينيه ها است. به همين منظوربا تهيه شناسنامه فني براي آنها سعي در دسته بندي مشکلات مطرح شده از سوي هيئت امنا کرده ايم .در اين طرح مساجد که با معضلات بيشتري روبه رو باشند را در اولويت رسيدگي قرار مي دهيم.


به گفته شهردار منطقه 21 ، بر اساس آمار وارقام شهرداري اين منطقه از سال 87 با اختصاص اعتباراتي بالغ بر300ميليون تومان ، در سال 88 مبلغ 846 ميليون تومان، در سال 89 مبلغ 800 ميليون تومان بابت ساخت و تعمير مساجد صرف کرده است. اين در حالي است که در سال 90 نيز مبلغ 150ميليون تومان و در سال91 مبلغ120 ميليون تومان به مساجد وحسينيه هاي اين منطقه در بخش تعمير ونگهداري کمک کرده است.


وي کمک به ساخت گلدسته هاي مساجد را از ديگر اقدامات شهرداري دانست و يادآور شد: گلدسته هاي مساجد فاطمه الزهرا(س) در شهرک استقلال ،النبي در شهرک پاسداران وامام محمد باقر (ع) در محله ويلاشهر از اين جمله است.


سليمي همچنين گفت: کمبود کتابخانه وکافي نت در منطقه 21 سبب شد تا با مشارکت وهمکاري هيئت امنا مساجد اقدام به راه اندازي وتجهيز کتابخانه مساجد کنيم.


نظر شما