يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۴۱
کد خبر: ۵۶۲۱۴
|
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۰
خبرنگار آمريکايي در گفت و گو با کانال تلويزيوني راشاتودي افشا کرد: رسانه‌هاي خبري آمريکايي حقايق ايران، سوريه و کشورهاي ديگر را وارونه جلوه مي دهند.

به گزارش شهر به نقل از ايرنا، امبر لايون خبرنگار سابق کانال تلويزيوني آمريکايي سي ان ان که به دليل مخالفت با سياست‌هاي تبليغاتي اين کانال از آن اخراج شده است، روز جمعه به راشا تودي گفت: رسانه‌هاي خبري آمريکا معمولا به سياه نمايي کشورهايي همچون ايران و سوريه مي پردازند.


وي با بيان اينکه رسانه‌هاي آمريکايي از جنايات ضدانساني رژيم هاي عربستان سعودي و بحرين چشم پوشي مي‌کنند، گفت: رسانه‌هاي پيشروي آمريکايي بطور کورکورانه از مواضع دولت آمريکا پيروي مي کنند.


خبرنگار آمريکايي خاطرنشان کرد: رسانه‌هاي آمريکا اهداف خود را دنبال و بسياري از حقايق کشورهاي منطقه خاورميانه را پنهان مي‌کنند.


وي افزود: متاسفانه کانال‌هاي تلويزيوني آمريکايي همواره مخاطبان خود را با پخش اخباري دروغين در باره ايران و سوريه مي‌ترسانند.


لايون گفت: نگران آن هستم که تشنج آفريني پيرامون ايران منجر به آن شود که با مساله ديگري همانند مساله عراق مواجه شويم.


اين خبرنگار آمريکايي که با زحمت فراوان و با وجود موانعي که رژيم بحرين به وجود آورده بود، فيلم مستندي را در باره اعتراضات در اين کشور ساخته بود، از اينکه فيلم مستند در شبکه سي.ان.ان پخش نشد، ابراز ناخرسندي کرد.


وي افزود: اين فيلم که جنايات ماموران امنيتي بحريني در چند روستا را عليه معترضان به تصوير کشده و در آن از تيرباران شماري از انقلابيون خبر داده شده است، با تلاش دولت بحرين و پرداخت پول از طرف اين کشور به سي.ان.ان مورد سانسور قرار گرفت.


لايون خاطرنشان کرد: سي.ان.ان با سفارش بحرين ريچارد کوست خبرنگار خود و مجري برنامه‌اي به نام ???????? i-List? را وادار کرد که يک هفته در باره صيد مرواريد در بحرين و رفاه مردم اين کشور سخن گويد. اين در حالي است که ماموران آل خليفه به شکنجه معترضان مي‌‌پرداختند.


خبرنگار آمريکايي گفت: متاسفانه بسياري از رسانه ‌اي آمريکايي به تبليغ ديکتاتورها مي پردازند و به سفارش آنها برنامه پخش مي‌کنند.

نظر شما