دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۱۶
کد خبر: ۵۶۲۴۱
|
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۰
معاون شهردار تهران گفت: فعاليت‌هايي به منظور تأمين ايمني كودكان در جريان رفت و آمدهاي شهري به اجرا در آمده و مجموعه اقداماتي نيز به اين منظور در دستور كار مديريت شهري در حوزه حمل و نقل و ترافيك قرار دارد.

به گزارش «شهر» و به نقل از روابط عمومي معاونت حمل و نقل و ترافيک شهرداري تهران، سيد جعفر تشکري هاشمي افزود: حوادث ترافيكي يكي از اصلي‌ترين دلايل تهديد سلامت كودكان به شمار مي‌آيند و مديريت شهري به منظور‌ ارتقاي ايمني اين گروه از شهروندان،  تمام ظرفيت‌هاي خود را به كار گرفته است.

وي با اشاره به اين که «روز جهاني کودک» فرصتي براي ورود به جهان کودکان است، اظهار کرد: براي وارد شدن به دنياي کودکانه بايد با اين عزيزان همراه شده و از طريق آموزش، باز‌آموزي و ارتقاي سطح آگاهي‌ها و اطلاعات کودکان، دنيايي سرشار از آرامش و سلامتي را براي آن‌ها مهيا کنيم.

معاون شهردار تهران با بيان اين که کودکان آسيب‌پذير‌ترين اقشار جامعه به شمار مي‌آيند، تصريح کرد: اين موضوع شامل تمام جوانب و زواياي زندگي فردي و اجتماعي کودکان مي‌شود و از اين رو پيشگيري از آسيب‌هايي كه در رفت و آمدهاي شهري متوجه اين عزيزان مي‌شود را مورد توجه قرار داده‌ايم.

وي با تأکيد بر تعداد بالاي آمار عابران پياده‌ به ويژه کودکاني که بر اثر تصادف کشته مي‌شوند، اعلام کرد: کودکان، قربانيان  بي ‌دفاع بي ‌دقتي رانندگان هستند و اين موضوع به عنوان يک واقعيت تلخ در جامعه امروز ما باعث شده تا آموزش فرهنگ ترافيک به کودکان را به صورت جدي مورد توجه قرار دهيم.

تشکري هاشمي با اعلام اين که تربيت کودکان و شکل ‌دادن به عادات اجتماعي و فرهنگي آن‌ها پروژه‌اي بلند مدت است که به صرف وقت و دقت بالايي نياز دارد، اضافه کرد: براي ماندگاري آموزه‌هاي صحيح بايد از ابزارها و روش‌هايي استفاده کرد که بتواند در دراز مدت بازدهي مطلوبي داشته باشد.

وي احداث و توسعه پارک‌هاي آموزش ترافيک را گزينه مناسبي براي اين نهادينه‌سازي بر شمرد و تأکيد کرد: ايمن‌سازي مدارس پايتخت در جهت تبديل تهران به «شهر دوستدار کودک» و آموزش رانندگان سرويس مدارس، از ديگر اقدامات انجام شده در اين زمينه به شمار مي‌آيند.

معاون شهردار تهران با اشاره به اين که بر اساس اعلام پليس راهور تهران بزرگ در سال گذشته حتي يک تصادف منجر به فوت و جرح در عملکرد سرويس مدارس شهر تهران به چشم نمي‌خورد، گفت: نيل به اين مهم، از نتايج ساماندهي سرويس مدارس و آموزش رانندگان اين سرويس‌ها است. 

وي با ذکر اين نکته که اجراي نمايش‌هاي آموزشي با هدف انتقال مفاهيم ترافيکي در دو هزار مدرسه ابتدايي،  نسبت به توزيع بسته‌هاي آموزشي و آموزش فرهنگ ترافيک با نمايش کارتون «قند عسل» در اين مدارس نيز اقدام شده، افزود: در تهيه بسته‌هاي آموزشي از نظرات کارشناسان کودک و متخصصان ترافيک و در ارزيابي و انتخاب نمايش‌هاي آموزشي نيز از مشورت پليس راهور تهران بزرگ، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و سازمان آموزش و پرورش شهر تهران استفاده شده است.

اين مقام مسئول در پايان از ساخت اتاق‌‌هاي مادر و کودک در پايانه‌هاي مسافربري به عنوان يکي از گام‌هاي موفق در راستاي تحقق «شهر دوستدار کودک» نام برد و خاطرنشان کرد: اتاق مادر و کودک، محيطي آرام و ايمن براي مادران و کودکان در محيط  پر ازدحام پايانه‌ها فراهم آورده و توسعه اين فضاها در ايستگاه‌هاي اصلي مترو نيز در دستور کار قرار گرفته است. 

 
بنابراين گزارش هم‌زمان با روز جهاني کودک، غرفه معاونت حمل و نقل و ترافيك در «سومين نمايشگاه غنچه‌هاي شهر»  با پيش‌بيني برنامه‌هاي متنوع از قبيل اجراي نمايش‌هاي آموزشي، ايجاد پارک آموزش ترافيک، نمايش زنده کارتون قند عسل، برپايي کارگاه‌هاي آموزشي و اهداي هداياي آموزشي از 16 تا 22 مهر در برج ميلاد پذيراي عموم شهروندان به ويژه کودکان است.

نظر شما