يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۴۱
کد خبر: ۵۶۲۷۵
|
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۳
شهردار تهران گفت:سابقه اين ملت و زندگي که در سايه مکتب اسلام وجود دارد به ما تکليف مي‌کند که تلاش کنيم مرزهاي علم و دانش را بشکنيم و پيش برويم.

به گزارش «شهر» و به نقل از روابط عمومي شهرداري تهران، پروفسور مجيد سميعي به همراه شهردار تهران عليرضا دبير ، معصومه آباد ، حجت الاسلام خاموشي ، تعدادي از نمايندگان مجلس، اساتيد دانشگاه و جمعي از جامعه بين المللي پزشکان از پيشرفت پروژه مرکز بين المللي علوم مغز و اعصاب ايران بازديد کردند.

دکتر محمدباقر قاليباف دراين بازديد، ضمن تشکر از همه مجريان اين پروژه گفت: پروفسور مجيد سميعي از افتخارات دنيا و اين کشور است که امروز نتيجه زحمات چند ده ساله از عمر خود را تقديم بشريت و ملت خودشان مي کنند و اميدواريم ما اين ظرفيت را داشته باشيم که از اين تجربه بزرگ استفاده کنيم.

 

وي با بيان اين که زمان و فرصت مهم ترين کالايي است که اگر از دست برود به دست آوردن دوباره آن ممکن نيست،افزود: علاوه بر قشر جانبازان و معلولان، ما جزو کشورهايي هستيم که در سال بيش از 28 هزار کشته در تصادفات رانندگي مي دهيم و با همه بيماراني نيز که در کشورمان وجود دارد اين وظيفه براي ما ايجاد مي شود که در اين زمينه هرچه بيشتر تلاش کنيم.

 

شهردار تهران خاطر نشان کرد: ما ملت بزرگي هستيم و تاريخ اين را نشان داده است ، سابقه اين ملت و زندگي که در سايه مکتب اسلام وجود دارد به ما تکليف مي‌کند که تلاش کنيم مرزهاي علم و دانش را بشکنيم و پيش برويم.

 

قاليباف تصريح کرد: در اين پروژه اين فرصت فراهم شده تا دانشمندان ، انديشمندان و جوانان نخبه ما که در آغاز راهند ، خيرين در عرصه مالي و همه و همه در کنار همه قرار گيرند تا براي يک افتخار بزرگ که در شان کشور باشد تلاش کنيم و هم مشکلات امروز را حل کنيم و هم مرزهاي علم و دانش را بشکنيم.

 

وي افزود : وقتي در اين راه گام برمي داريم به اين رفتار انساني و وظيفه اسلامي مان فکر کنيم ، به مادر و پدر و يا فرزندي فکر کنيم که پشت درهاي اتاق عمل منتظر ايستاده اند و حاضرند همه چيز خود را فداي سلامتي عزيز خود کنند و ما بايد اين فرصت طلايي را قدر نهيم.

 

شهردار تهران در ادامه تصريح کرد: من امروز هم به عنوان يک شهروند و هم به عنوان شهردار تهران افتخار مي کنم که در خدمت اين پروژه باشم و نشان دهيم در اين روزهاي سخت که اگر دست به دست هم دهيم و با محبت و ايثار و فداکاري حرکت کنيم مي توانيم افتخارت بزرگي را که ماندگار خواهد بود را خلق کنيم.

 

قاليباف ابراز اميدواري کرد تا اين مجموعه طبق برنامه پيش رود و هرچه زودتر محلي براي رجوع مردم و افتخار اين مرز و بوم و شکستن مرزهاي علم و دانش باشد.

 

نظر شما