يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۲:۴۴
کد خبر: ۵۶۳۴۱
|
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۹
شرکت شهروندان با موبايل و اس‌ام‌س/
دبير پنجمين جشنواره رسانه و ترافيک از برگزاري اين جشنواره در 14 آبان خبرداد و افزود: در اين دوره شهروندان نيز مي توانند با ارائه اثر در سه زمينه عکس و فيلم هاي موبايلي،پيام هاي کوتاه و وبلاگ شرکت کنند.

به گزارش خبرنگار مديريت شهري«شهر» سيدغلامرضا کاظمي دينان دبير پنجمين جشنواره رسانه و ترافيک امروز در نشست خبري با خبرنگاران، از برگزاري اين جشنواره در 14 آبان روز فرهنگ و ادب خبرداد و افزود: تا کنون بيش از هزار اثر به اين جشنواره رسيده که بيشتر در حوزه تيتر و عکس هستند.

 

وي با بيان اين که آخرين مهلت ارسال آثار تا پايان مهر است ، گفت: اميد مي رود تا پايان اين مهلت تعداد آثار بيشتري نسبت به دور گذشته که 1200 اثر بود به دبيرخانه جشنواره برسد.

 

کاظمي دينان، رسانه هاي شهروندي و ترافيک به عنوان بخش ويژه اين جشنواره معرفي کرد و اظهارداشت: در اين دوره از جشنواره زمينه حضور مردم نيز فراهم شده که در اين بخش شهروندان مي توانند در سه زمينه ترافيک، عکس و فيلم هاي موبايلي، ترافيک و پيام هاي کوتاه - اس ام اس، ترافيک و فضاي مجازي - وبلاگ، وب‌سايت و شبكه هاي تعاملي آثار خود را ارائه کنند.

 

وي با اشاره به بخش هاي جنبي اين جشنواره گفت: نمايشگاه تيتر و کارتون هاي ترافيکي از 6 تا 12 آبان در خانه هنرمندان برگزار مي شود. علاوه براين در اين جشنواره کارگاه هاي تخصصي و مسابقات ورزشي نيز براي خبرنگاران پيش بيني شده است.

 

دبير جشنواره رسانه و ترافيک در ادامه با اشاره به معضلات ترافيک و تاثير آن بر مسائل اجتماعي و خانوادگي ، تصريح کرد: در جهان يک ميليون و 200 هزار تن در سال به دليل تصادف کشته و 50 هزار نفر مجروح مي‌شوند و نيمي از جان باختگان عابران پياده و راکبان موتورسيکلت هستند.

 

وي افزود: در تهران به ازاي هر پنج تن دو خودرو وجود دارد و به ازاي هر کيلومتر معبر شهري، 70 تصادف رخ مي دهد. 70 درصد تصادف شهر نيز در بزرگراه ها رخ مي دهد.

 

با هدف گسترش فرهنگ ترافيک و ارزيابي آثار نوشتاري، ديداري و شنيداري در اين زمينه، پاييز سال جاري از سوي معاونت و سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري تهران برگزار مي شود.

 

بنابراين گزارش، پنجمين جشنواره رسانه و ترافيک توسط معاونت حمل و نقل و ترافيک شهرداري تهران و در محورهاي فرهنگ و ترافيک، انسان و ترافيک ، حمل و نقل ترافيک، تعامل بين بخشي و ترافيک برگزار مي شود.

نظر شما