جمعه ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۴۴
کد خبر: ۵۶۳۶۴
|
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۶
نامه نماينده ورامين‌ و پيشوا به رئيس جمهور براي پرداخت اعتبار مترو/
ائمه جمعه و نماينده شهرستانهاي ورامين و پيشوا در مجلس شوراي اسلامي در نامه اي به رئيس جمهور، خواستار تسريع در پرداخت اعتبار مترو تهران – قرچک - ورامين – پيشوا شدند.

به گزارش «شهر» و به نقل از مهر، اين نامه که نسخه اي از آن در اختيار خبرگزاري مهر قرار گرفته، به امضاي آيت الله سيد مرتضي محمودي نماينده ولي فقيه در شهرستان و امام جمعه ورامين، حجت ‌الاسلام والمسلمين عبدالحسين رحمتي نيا نماينده ولي فقيه در شهرستان و امام جمعه پيشوا و حجج الاسلام حجت‌الله اسماعيلي امام جمعه قرچک، سيد حسين حسيني امام جمعه جواد آباد، جعفر محسن زاده امام جمعه خيرآباد و دکتر سيدحسين نقوي حسيني نماينده شهرستانهاي ورامين و پيشوا در مجلس شوراي اسلامي رسيده است.

 

در اين نامه از رئيس جمهور خواسته شده تا در پرداخت اعتبار مترو تهران ‌ـ قرچک - ورامين‌ ـ پيشوا تسريع شود و اين پروژه تا پايان دولت دهم به بهره برداري برسد.

 

راه آهن شهري تعريف شده براي شهرستان ورامين پروژه اي پر پيچ و خم بوده و در سفر دور چهارم هيئت دولت، توجه ويژه اي از لحاظ تأمين اعتبار و نيز واگذاري قطعي راه آهن شهري به شرکت مترو انجام شد.

 

احداث مترو تهران – قرچک - ورامين – پيشوا به عنوان يکي از مهمترين مطالبات مردم شهرستان ورامين و از مصوبات دور اول سفر رياست جمهوري به شهرستان ورامين است که احداث آن با اعتباري بالغ بر يکهزار و 300 ميليارد ريال به تصويب رسيد که 300 ميليارد ريال از مصوبات دور اول سفر هيئت دولت و يکهزار ميليارد ريال از محل تبصره 13 تأمين شد.

 

‌طبق اين مصوبه اجراي عمليات به عنوان قطار شهري به شرکت راه آهن جمهوري اسلامي واگذار شد که با دستور رئيس جمهور در سال گذشته، اجراي آن از شرکت راه آهن به شرکت مترو تهران و حومه واگذار شد.

نظر شما