شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۱۸
کد خبر: ۵۶۳۶۹
|
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۱ - ۰۰:۳۳
«نزديك‌تر» از دروغ و رياي آدميان مي‌گويد و در اين ميان تنها عشق است كه مي‌تواند انسان‌ها را نجات دهد.

 چيستا يثربي در گفت‌و‌گو با خبرنگار فرهنگي «شهر»، از اختصاص بليت نيم‌بهاي نمايش «نزديك‌تر» به قشر دانشجويان از امروز تا چهاشنبه خبر داد و در خصوص اجراي «نزديك‌تر» اظهار داشت: اجراي «نزديك‌تر» را از پنجشنبه شب آغاز كرديم. در اين چند شب هنرمندان مختلفي از اجرا ديدن كرده‌اند. بنا به پيشنهادهاي مثبت برخي از آنها، نوع بازي‌ها تغييرات كوچكي پيدا كرده است. در واقع، نمايش بيشتر به فضاي سوررئاليستي نزديك شده است.

   

اين نويسنده و كارگردان تئاتر با بيان اينكه نمايش «نزديك‌تر» درباره عشق يك دختر و پسر مهندس جوان است، افزود: هر دو اين شخصيت‌ها به عنوان مهندس ناظر در شركتي مشغول به كار هستند؛ اما دروغ، ريا، خلافكاري، اختلاس و فشارهاي جامعه، آنها را به تدريج به زندگي زيرزميني مي‌كشد.

   

وي در رابطه با محتواي نمايش «نزديك‌تر» ادامه داد: در ميان اين مشكلات، عشق است كه مي‌تواند از زندگي در يك زيرزمين آنها را بيرون بياورد. در حقيقت گويي سال‌هاست در اين زيرزمين مرده‌اند؛ اما با اين همه هنوز به هم عشق مي‌ورزند.

 

نويسنده و كارگردان «نزديك‌تر» با تاكيد بر اينكه اجراي اين نمايش را به خانواده دكتر قيصر امين‌پور تقديم مي‌كند، در رابطه با ويژگي‌هاي «نزديك‌تر» گفت: «نزديك‌تر» يك نمايش تغزلي است كه متن آن را بر اساس يكي از داستان‌هايم نوشته‌ام و هر روز در تالار سايه مجموعه تئاتر شهر ساعت 19:30 به روي صحنه مي‌برم.

 

چيستا يثربي از احتمال اجراي اين نمايش در دو سانس در روزهاي پنجشنبه و جمعه خبر داد و اعلام داشت که به زودي زمان دقيق آن را اعلام مي‌كند.

اين كارگردان و نويسنده در رابطه با متن اين اثر اظهار داشت: متن نمايش به صورت داستان در كتاب «اسرار انجمن ارواح» نوشته خودم وجود دارد و در حال حاضر هم اين كتاب زير چاپ انتشارات ناميرا است.

 

بر اساس اين گزارش، به قول بازبينان اين اثر يثربي يكي از بهترين کارهاي اوست.

   

از بازيگران اين نمايش مي‌توان به مارال مختاري و عليرضا مهران اشاره كرد. مهدي مختاري به طور زنده موسيقي اين نمايش را به اجرا درمي‌آورد.

 

عليرضا مهران غير از بازي در اين نمايش طراحي صحنه را نيز بر عهده دارد. نيايش ميمندي‌نژاد به عنوان طراح لباس، فرياد رحماني دستيار كارگردان و آرمان خلعتبري به عنوان طراح پوستر و بروشور از ديگر عوامل نمايش «نزديك‌تر» هستند.

 

نمايش «نزديك‌تر» به مدت 70 دقيقه به نويسندگي و كارگرداني چيستا يثربي اجرا مي‌شود.

نظر شما