شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۵۰
کد خبر: ۵۶۳۹۳
|
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۵
در اين اينفوگرافيک مي‌توانيد شادترين کشورهاي دنيا و جزئيات انتخاب و درجه‌بندي آنها را ببينيد.

به گزارش شهر و به نقل از خبرآنلاين، براي بسياري از افراد هنگام انتخاب محلي براي زندگي، يکي از فاکتورهاي مهم و قابل توجه اين است که آن کشور چقدر شاد است. شايد هم حق با آنها باشد چون شادي از چند مولفه شکل مي‌گيرد و وقتي مردم يک کشور از لحاظ امنيت اجتماعي و اقتصادي و مواردي از اين قبيل تامين بوده و رفاه مناسبي داشته باشند مي‌توانند شاد باشند بنابراين وقتي کشوري در ليست کشورهاي شاد باشد يعني طبيعتا چنين پيش‌زمينه‌هايي نيز فراهم شده است.

 

در اوايل ماه ژانويه سال 2011 ميلادي، مجله مشهور آمريکايي فوربس (Forbes) فهرست 110 کشور داراي شادترين مردم دنيا را منتشر کرد که در آن کشور "نروژ" شادترين کشور جهان معرفي شده بود. در اين تحقيق جامع که توسط انستيتوي تحقيقاتي LEGATUM انجام شده است، به ترتيب کشورهاي نروژ، دانمارک، فنلاند، استراليا، نيوزيلند، سوئد، کانادا، سوئيس، هلند و آمريکا شادترين مردم دنيا را دارند و بعد از آنها کشورهاي ايرلند، ايسلند، انگلستان، اتريش، آلمان و بلژيک در رده‌هاي 11 تا 16 کشورهاي شاد دنيا قرار گرفته‌اند.

براي انتخاب اين کشورها معيارهاي مختلفي در نظر گرفته شده و بر اساس آنها به کشورها امتياز داده مي‌شود. اين معيارها بهداشت و سلامت، وضعيت تحصيلات و آموزش، مسائل اقتصادي، سيستم اداره کشور و ... را شامل مي‌شود و البته در کنار همه اينها، درآمد سالانه نيز مد نظر قرار مي‌گيرد.

شايد جالب باشد که بدانيد هر ساله بر اساس گزارش‌هاي سازمان ملل متحد کشورهاي حوزه اسکانديناوي جزو شادترين کشورهاي جهان بوده‌اند (سال هاي 2005 تا 2011) که در سال 2012 نيز دوباره در اين ليست جاي گرفته‌اند. نکته جالب ديگر اين است که شادترين کشورهاي جهان جزو ثروتمندترين کشورها نيز هستند که سرانه درآمد آنها 40 برابر کشورهاي ديگر است.

در اين اينفوگرافيک مي‌توانيد شادترين کشورهاي دنيا و جزئيات انتخاب آنها به عنوان کشورهاي شاد را بشناسيد. اعدادي که در قسمت بالاي نام هر کشور مي بينيد، درآمد ساليانه آن کشورها بر اساس آخرين آمارهاست.

 

نظر شما