شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۳۵
کد خبر: ۵۶۴۷۱
|
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۱ - ۰۹:۲۲
مدير امور بين الملل جشنواره تئاتر كودك و نوجوان تنوع و گونه گوني آثار را يكي از مهمترين ويژگي‌هاي آثار خارجي اين دوره از جشنواره دانست.

به گزارش «شهر» و به نقل از روابط عمومي نوزدهمين جشنواره بين المللي تئاتر كودك و نوجوان از همدان، طرخان گفت: تنوع و گونه گوني آثار باعث مي شود مخاطبان با سلايق مختلف جذب نمايش هاي خارجي جشنواره شوند و براي همه سليقه ها نمايش هاي مناسب داشته باشيم.

 

وي ادامه داد: قابليت‌هاي موسيقايي؛ جلوه‌هاي ديداري؛ ايده‌ها و ارتباط تنگاتنگ با مخاطبان رده سني كودك و نوجوان از جمله موضوعاتي است كه در اين نمايش‌ها به چشم مي خورد.

 

مدير امور بين الملل اداره كل هنرهاي نمايشي درباره شيوه انتخاب آثار خارجي اين دوره از جشنواره توضيح داد: اولين نكته جشنواره امسال؛ تفكيك سني كودك از نوجوان است. بنابراين اين ويژگي در انتخاب‌هاي ما هم گنجانده شده بود و برهمين اساس برخي نمايش‌ها ويژه كودكان و برخي ويژه نوجوانان انتخاب شدند.

 

طرخان با ارايه توضيحاتي درباره شيوه انتخاب آثار افزود: انتخاب آثار به چند شكل صورت گرفت؛ دريافت سي دي كارها از طريق ارتباط با كمپاني‌ها و گروه‌هاي حرفه اي تئاتر كشور هاي مختلف و همچنين از راه مشاهده آنلاين نمايش‌ها از طريق سايت كمپانيها و فستيوالهاي مطرح كودك ونوجوان انجام شد و در شيوه سوم؛ هيات انتخاب آثار به ويژه دبير جشنواره و هنرمندان عرصه تئاتر كودك و نوجوان به برنامه‌هاي هنري اين گروه سني به كشورهايي همچون آلمان و ژاپن اعزام شدند كه ما حصل آن حضور كشورهاي مطرحي مانند آلمان، ايتاليا، اسپانيا و سوئيس با 6 اثر قابل تامل است .

 

وي در پايان از استقبال تماشاگران همداني از نمايش‌هاي خارجي شركت كننده در جشنواره تئاتر كودك و نوجوان ابراز خرسندي كرد.

نظر شما