دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۱:۲۹
کد خبر: ۵۶۴۹۵
|
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۰
مجري نيمه شمالي خط 3 مترو خبر داد:
مجري نيمه شمالي خط 3 مترو تهران گفت: اين خط که ازجنوب غربي تا شمال شرقي پايتخت درحال ساخت است تا سال 93 تکميل مي‌شود.

به گزارش «شهر» و به نقل از روابط عمومي شهرداري تهران، عظيم عراقي با بيان اين مطلب اظهار کرد: خط 3 مترو تهران به طول 37 کيلومتر با 28 ايستگاه ، در 3 فاز به بهره برداري مي رسد که طراحي سيستم اين پروژه براساس ظرفيت جابجايي 45هزار مسافر درساعت در هر جهت انجام شده است.

 

وي افزود : خط 3 از بزرگراه آزادگان درجنوب غربي تهران آغاز و با گذر از بزرگراه هاي آيت الله سعيدي و جوانه به ميدان راه آهن مي رسد سپس در امتداد خيابان وليعصر (عج) به سمت شمال تغيير جهت داده و با عبور از خيابان هاي مولوي ، قزوين وميدان منيريه ، در ادامه با گذر ازخيابان هاي امام خميني (ره) و جمهوري اسلامي به ايستگاه تقاطعي چهار راه وليعصر(عج) در خط 4 وسپس به ميدان وليعصر (عج) رسيده و با عبوراز تقاطع خيابان هاي وليعصر(عج) و دکتر فاطمي وارد خيابان شهيد بهشتي مي‌شود.

 

مجري نيمه شمالي خط 3 مترو تهران ادامه داد: اين خط در راستاي خيابان شهيد بهشتي به ايستگاه تقاطعي شهيد بهشتي در خط يک و سپس به تقاطع خيابان شريعتي وشهيد آيت الله قدوسي رسيده ودر ادامه به طرف بزرگراه شهيد صياد شيرازي به سمت شمال تغيير جهت داده و با گذراز بزرگراه شهيد بابايي وميدان نوبنياد به مناطق ازگل و نياوران منتهي مي شود.

 

وي با بيان اينکه در حفاري خط 3 مترو تهران تمامي روش هاي متداول از جمله روش هاي کند و پوش (Cover & Cut ) ، ماشين حفار(TBM) و روش اتريشي (NATM)استفاده شده گفت: خوشبختانه ساخت مترو در کشور به طور 100 درصدبومي شده ، چنانچه همه خطوط و از جمله خط 3 متروتهران توسط متخصصان و کارشناسان ايراني در حال احداث است.

 

عظيم عراقي تاکيد کرد: خط 3 متروتهران تبديل به يکي ازپرمسافرترين خطوط متروتهران خواهد شد و يکي از ويژگي هاي اين خط ،آن است که با ديگرخطوط مترو ايستگاه تقاطعي خواهد داشت.

 

نظر شما