دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۲۹
کد خبر: ۵۶۵۲۶
|
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۳
25 خانه اسباب بازي در محلات شمال پايتخت با گروه هاي هم سال آماده ارائه برنامه هاي متنوع فرهنگي به کودکان 2 تا 6 سال است.

به گزارش « شهر» و به نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه يک، نيلوفر قاسمي وش گفت: خانه هاي اسباب بازي با هدف ايجاد محيطي امن که والدين با خيال آسوده کودکان خود را به آنجا بسپارند، ايجاد زمينه مناسب جهت پرورش ابعاد مختلف رشد کودک از لحاظ عاطفي، حسي- حرکتي و شناختي، خلاقيت و مشارکت از طريق بازي و وسايل بازي و همچنين ارتقاي سطح سلامت کودکان از طريق بازي و به‌کارگيري اسباب‌بازي‌هاي خلاق، استاندارد و مناسب راه اندازي و تجهيز مي شوند.

وي گفت: در حال حاضر 20 خانه اسباب بازي در سراهاي محلات شمال تهران در حال فعاليت هستند و 5 خانه اسباب بازي ديگر نيز در سراي محله هاي دزاشيب، گلابدره، تجريش، شهرك شهيد محلاتي و باغ فردوس آماده ارائه خدمات به کودکان و خردسالان شدند.

وي ادامه داد: در اين خانه ها ارائه خدمات آموزشي از طريق بازي و اسباب‌بازي‌هاي مناسب به کودکان، آموزش و تقويت مهارت‌هاي زندگي و سبک زندگي سالم به کودکان از طريق بازي و بهره‌برداري از اسباب‌بازي مناسب و افزايش خلاقيت مادران در جهت به‌کارگيري مناسب اسباب‌بازي و شيوه‌هاي بازي براي کودکان و تعامل هدفمند مادر و کودک از اولويت ها و محورهاي اصلي فعاليت هاي خانه هاي اسباب بازي است.

مدير اداره آموزشهاي شهروندي شهرداري منطقه يک گفت: در خانه هاي اسباب بازي علاوه بر برنامه هاي آموزشي، برنامه هاي مناسبتي، جشن، انواع تئاترهاي آموزش شهروندي، اردوهاي آموزشي و ... اجرا مي شود.

وي در مورد هزينه هاي خانه هاي اسباب بازي تصريح کرد: هزينه هايي که شهروندان براي استفاده از خانه اسباب بازي پرداخت مي کنند بر اساس تعرفه هاي محلي، توان مالي ساکنان و شناخت از محل، توسط مديران محله تعيين مي شود


نظر شما