دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۵۹
کد خبر: ۵۶۵۳۰
|
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۱
دبير دهمين نمايشگاه ياد يار مهربان از رشد 20 درصدي تعداد عناوين کتاب نسبت به نهمين دوره اين نمايشگاه خبر داد و گفت: 25 هزار و 246 عنوان کتاب در دهمين نمايشگاه ياد يار مهربان عرضه خواهد شد.

به گزارش شهر به نقل از اداره کل روابط عمومي و امور بين الملل سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران به نقل از ستاد خبري دهمين نمايشگاه ياد يار مهربان، دکتر اميرمسعود شهرام‌نيا اظهار داشت: با توجه به اين که سال گذشته 21 هزار عنوان كتاب به نمايشگاه راه يافته بود امسال شاهد رشد 20 درصدي عناوين کتاب ها در نمايشگاه خواهيم بود.



شهرام نيا افزود: عناوين کتاب هايي که در دهمين نمايشگاه ياد يار مهربان عرضه مي شوند در سايت www.yym.ir به ثبت رسيده است. از مجموع بيش از 25 هزار عنوان کتاب معرقي شده، تعداد 18 هزار و 600 عنوان کتاب تحويل دبيرخانه شده است و مابقي کتابها تا چند روز آينده از سوي ناشران به دبيرخانه ارائه خواهد شد.



وي در ادامه تصريح کرد: در دهمين نمايشگاه ياد يار مهربان 510 ناشر اعلام آمادگي کرده اند که از اين تعداد 160 ناشر که سال گذشته در نمايشگاه حضور نداشتند، امسال از نمايشگاه استقبال کردند و 350 ناشري که سال گذشته هم تجربه حضور در نمايشگاه را داشتند امسال همچنان با ياد يار مهربان همراه خواهند بود.



دبير دهمين نمايشگاه ياد ياد مهربان با اشاره به اين که هيئت کارشناسي، متشکل از سه کارشناس از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران و وزارت آموزش و پرورش، وظيفه بررسي و تأييد عناوين کتاب ها در نمايشگاه را بر عهده دارند، گفت: کتاب‌هاي ارائه شده بايد داراي اطلاعات به روز علمي و متناسب با رده سني مخاطبان نمايشگاه بوده و چاپ اول آن ها سال 1389به بعد باشد.


دهمين نمايشگاه «ياد يار مهربان» از سوي سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران، با مشارکت معاونت فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و به همت موسسه نشر شهر، با هدف اهداي کتاب به مدارس، کتابخانه هاي عمومي، مراکز آموزشي، حوزه هاي علميه، خوابگاه هاي دانشجويي و کانون هاي فرهنگي هنري مساجد برگزار مي شود و بازديد از آن براي عموم آزاد است.


دهمين نمايشگاه کتاب ياد يار مهربان 20 تا 26 آبان، همزمان با هفته کتاب و کتابخواني، در بوستان گفتگو، واقع در بزرگراه شهيد چمران برپا خواهد ‌شد.

نظر شما