چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۳۱
کد خبر: ۵۶۵۳۷
|
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۱
براي آموزش علاقه‌مندان گل و گياه انجام شد/
سرپرست معاونت شهري و فضاي سبز منطقه 19 گفت: دومين مزرعه خانواده در مرکز مشاوره و آموزش گل وگياه شماره دو اين منطقه راه اندازي شد.

به گزارش «شهر» و به نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه 19، موسي عليپور زنوزي مساحت اين مزرعه را 400 متر مربع اعلام کرد و افزود: اين مزرعه به منظور آموزش عملي به متقاضياني ايجاد شده است که پس از ثبت نام و مراجعه به مرکز مشاوره و آموزش گل و گياه شهربانوي بوستان ولايت، از کلاسهاي آموزش تئوري بهره‌مند مي شوند.

 

وي مراقبت از گياهان آپارتماني، سبزيکاري، پرورش قارچ و آلوورا، فضاي سبز عمودي، گلهاي فصلي و پيازي، نحوه کاشت و نگهداري درخت و درختچه هاي زينتي را از عناوين آموزشي اين کلينيک اعلام و تصريح کرد: شهروندان پس از گذراندن يک ساعت دوره آموزش تئوري درخصوص سبزيکاري و گل کاري به صورت عملي نيز يک ساعت کاشت آنها را در مزرعه تجربه مي کنند.

 

به گفته زنوزي مزرعه خانواده مجهز به 56 باغچه است و با توجه به اينکه کلاسهاي آموزشي از نخستين روز هفته جاري آغاز شده است، اين مزرعه براي اختصاص باغچه ها به شهروندان آماده است.

 

وي با يادآوري اينکه در طي اين دوره هاي آموزشي خاک، کود، بذر و گل رايگان نيز به شهروندان اهدا مي شود تصريح کرد: اين مرکز در نظر دارد تا در آينده نزديک گلخانه و کارگاه پرورش قارچ را نيز براي استفاده شهروندان منطقه ايجاد کند.

نظر شما