يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۱:۴۸
کد خبر: ۵۶۵۴۲
|
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۷
مدير عامل شرکت کنترل ترافيک:
مدير عامل شرکت کنترل ترافيک شهرداري تهران گفت: شهروندان مي توانند با ارسال پيامک به شماره 200011 و ارسال کد ايستگاه و خط اتوبوسراني از زمان رسيدن اتوبوس بعدي مطلع شوند.

به گزارش «شهر» و به نقل از روابط عمومي شهرداري تهران حجت الله بهروز  اجراي نظام اطلاع رساني به مسافران در ايستگاه هاي اتوبوس خبر داد و اظهارداشت: براي نخستين بار باجه هاي هوشمند و تابلوهاي اطلاع رساني در ايستگاه هاي اتوبوس در منطقه 7 اتوبوسراني تهران(شهرداري منطقه 20 و 19 ) نصب و راه اندازي شده است.

مدير عامل شرکت کنترل ترافيک شهرداري تهران تصريح کرد: در راستاي ارتقاي سطح خدمات رساني در حمل و نقل عمومي، نظام اطلاع رساني به مسافران اجرايي شده است که بر اين اساس، مسافران در ايستگاه هاي اتوبوس به طور دقيق از زمان انتظار براي رسيدن اتوبوس بعدي مطلع خواهند شد.

 

وي افزود: در تابلوهاي اطلاع رساني فقط اطلاعاتي خاص مانند زمان رسيدن اتوبوس بعدي قابل مشاهده است اما در باجه هاي هوشمند شهروندان مي توانند خودشان اطلاعات مورد نيازشان را جستجو کنند. به طور مثال شهروندان مي توانند با تعيين کردن مبدا و مقصد سفر و انتخاب وسيله اي که مي خواهند از آن استفاده کنند، از بهترين مسير (براساس وسيله اي که انتخاب کرده ايد) ، زمان سفر و هزينه تقريبي سفرشان آگاه شوند.

 

وي با بيان اينکه در فازهاي بعدي اطلاعات ديگري مانند اخبار ترافيکي و... بر روي تابلوهاي اطلاع رساني و باجه هاي هوشمند نمايش داده خواهد شد گفت: تاکنون در26 نقطه باجه هاي هوشمند و تابلوهاي اطلاع رساني نصب شده و در 21 ايستگاه ديگر نيز در دست نصب است.

 

مديرعامل شرکت کنترل ترافيک شهرداري تهران گفت: اين سيستم به صورت لحظه اي با استفاده از موقعيت اتوبوس در خط در همان لحظه و سابقه آماري از زمان سفر و سرعت متوسط اتوبوس هاي آن خط ، زمان رسيدن اتوبوس و انتظار مسافر در ايستگاه را محاسبه و نمايش مي دهد.

 

بهروز با بيان اينکه در منطقه 7 اتوبوسراني تهران(شهرداري منطقه 20 و 19 ) در ايستگاه هايي که باجه هوشمند و تابلوي اطلاع رساني نصب نشده ،شهروندان مي توانند از طريق سرويس اس. ام. اس از زمان رسيدن اتوبوس بعدي مطلع شوند گفت: با راه اندازي سرويس اس.ام.اس سنتر شهروندان مي توانند با ارسال پيامک به شماره 200011 و ارسال کد ايستگاه و خط اتوبوسراني از زمان رسيدن اتوبوس بعدي مطلع شوند.

نظر شما