شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۴۱
کد خبر: ۵۶۵۵۸
|
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۷
مدير اداره آثار حجمي سازمان زيباسازي:
مدير اداره آثار حجمي سازمان زيباسازي شهر تهران گفت : تا پايان سال جاري حداقل 60 مجسمه و اثر حجمي در تهران نصب خواهد شد که مجموع آثار نصب شده در سال جاري را به 160 مورد خواهد رساند.

به گزارش «شهر» و به نقل از روابط عمومي شهرداري تهران، سيد مجتبي موسوي با بيان اين مطلب اظهار کرد: پرتره علامه طباطبايي اثر سعيد شجاعي ، نيم تنه قيصر امين پور و شهيد مطهري آثار حسين علي عسگري ، پرتره شهيد خرازي و شهيد اندرزگو از آثار منصور طاهري ، وحدت اثر کامبيز هورسان و تولد يک خورشيد اثر محبوبه حسيني موسي  از جمله آثاري خواهند بود که به زودي نصب مي شوند.

 

وي با بيان اينکه بسياري از آثار در مرحله مکان يابي قرار دارند افزود: به احتمال بسيار نيم تنه قيصر امين پور در ميدان قيصر امين پور در منطقه 2 و پرتره شهيدان خرازي و اندرزگو در بوستان جوانمردان نصب شود. تاکنون توسط سازمان زيباسازي ، 40 پرتره از شهدا در گذر شهداي بوستان جوانمردان و 12 تنديس با موضوعات مختلف در بخش هاي ديگر اين بوستان نصب شده است.

 

مدير اداره آثار حجمي سازمان زيباسازي همچنين در خصوص تهيه نسخه بدل از برخي مجسمه هاي نصب شده در تهران نيز گفت: تا کنون از 4 اثر نسخه بدل تهيه شده است. مجسمه امير کبير نصب شده در پارک ملت ، مجسمه خيام پارک لاله و مجسمه فردوسي در ميدان فردوسي از جمله اين آثار هستند.

 

وي اظهار کرد: سرباز وطن از آثار استاد قائم مقامي ، چهارمين اثري است که نسخه بدل آن نيز تهيه شده است. اين اثر گچي در کارگاه هنرمند قرار داشت و در شرف نابودي بود که نسخه بدل آن نيز ساخته شد.

 

موسوي گفت: نسخه اصلي اين آثار هم اکنون در جاي خود قرار دارند و نسخه بدل آنها نيز در اختيار سازمان است تا پس از احداث موزه مجسمه ، نمونه اصلي به موزه منتقل شده و نسخه بدل در شهر نصب شود. 

نظر شما