يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۵۴
کد خبر: ۵۶۵۷۰
|
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۱
گزارش شهر از موازي کاري سازمان بهزيستي با شهرداري/
سازمان بهزيستي کشور قصد دارد در يک اقدام موازي ترمينال مرکزي ويژه معلولان را در منطقه ميرداماد راه‌اندازي کند، اين درحاليست که شهرداري به زودي اين پايانه را در ميدان آزادي راه اندازي مي‌کند.

به گزارش خبرنگار مديريت شهري «شهر» درحالي که چندي پيش مديرعامل شرکت اتوبوسراني و مديرعامل انجمن علمي و آفرينش هاي هنري معلولان ايران از عدم همکاري سازمان بهزيستي با شهرداري تهران براي راه اندازي سامانه حمل و نقل عمومي ويژه معلولين و جانبازان خبردادند، معاون اين سازمان به تازگي مدعي شده است که اين ترمينال به زودي توسط سازمان بهزيستي راه اندازي مي شود.


البته به نظر مي‌رسد سازمان بهزيستي قصد دارد در يک اقدام موازي ترمينال مرکزي ويژه معلولان را در منطقه ميرداماد راه‌اندازي کند.مديرعامل اتوبوسراني نيز پيش از اين اعلام کرده بود: پايانه حمل و نقل و عمومي ويژه معلولين و جانبازان در زميني به مساحت يک هکتار در محدوده ميدان آزادي احداث مي شود.

 

بنابر گفته سنندجي تفاهم نامه اي با سازمان بهزيستي براي اجراي اين پروژه منعقد شده بود که بر اساس آن مقرر بود سازمان بهزيستي 50 دستگاه ون مناسب سازي شده خود را در اين پايانه مستقر کند اما به دلايل نامعلوم از اجراي اين کار خودداري کردند، به همين دليل و علي رغم اين که خدمات رساني به معلولان جز وظايف سازمان بهزيستي است، شهرداري تهران به تنهايي آماده سازي ناوگان مورد نياز معلولان را تقبل کرده است.

 

يحيي سخنگويي معاون امور توانبخشي سازمان بهزيستي کشور در اين مورد نيز مي گويد: اين توافقنامه به علت موانع قانوني لغو شد اما هم سازمان بهزيستي و هم شهرداري در اين راستا اقداماتي را به صورت سازماني انجام خواهند داد.

 

اما منصور برجيان مديرعامل انجمن علمي و آفرينش هاي هنري معلولان ايران معتقد است سازمان بهزيستي به دلايل سياسي با شهرداري همکاري نکرده است.

 

وي مي گويد: براساس تفاهم نامه اي که ما بين شهرداري تهران و سازمان بهزيستي براي راه اندازي اين سامانه منعقد شد ، مقرر بود که سازمان بهزيستي 50 دستگاه خودروي ون مناسب سازي شده که از 4 سال پيش بلااستفاده مانده و در پارکينگ هاي اين سازمان خاک مي خورد را در اختيار سامانه حمل و نقل عمومي ويژه معلولين و جانبازان قرار دهد، اما متاسفانه علي رغم اينکه خدمات رساني به معلولان و جانبازان از وظايف ذاتي اين سازمان است به دلايل سياسي اين سازمان از واگذاري خودروهاي ون به سامانه اي که توسط شهرداري تهران راه اندازي شده ، خودداري کرده است.

 

نکته تعجب برانگيز ديگري که معاون امور توانبخشي سازمان بهزيستي کشور از آن خبرداده است تصويب شوراي شهر تهران براي واگذاري 120 ون جديد از سوي شهرداري به منظور ارائه خدمات به معلولان است.

 

اين درحالي است که مديرعامل شرکت اتوبوسراني تهران اعلام کرده است براي پايانه‌اي که شهرداري تهران راه اندازي مي کند از 25 دستگاه اتوبوس و 50 دستگاه خودروي ون مناسب سازي شده استفاده مي شود.

 

بنابراين گزارش ، به نظر مي‌رسد گفته مديرعامل انجمن علمي و آفرينش هاي هنري معلولان ايران در مورد سياسي بازي سازمان بهزسيتي کشور با اقدام موازي اين سازمان با شهرداري صحت دارد و مسولان بهزيستي قصد دارند به جاي يک هم افزايي و همکاري بين سازماني در جهت خدمت جانبازان و معلولان اهداف خود را دنبال کرده و حقوق معلولان و جانبازان را فداي مسائل سياسي کنند.

در همين زمينه بخوانيد:

 

سياسي‌بازي بهزيستي بر سر حقوق معلولان

نظر شما