يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۲۸
کد خبر: ۵۶۵۷۹
|
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۱ - ۰۰:۲۷
در سومين جشنواره بهترين ها براي غنچه هاي شهر/
کودکان در غرفه معاونت حمل و نقل و ترافيك در سومين جشنواره «بهترين ها براي غنچه هاي شهر» تصويرسازي خود را از شهر و ترافيک شهري به تصوير کشيدند.

مدير روابط عمومي معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران در گفت و گو با شهر پيرامون عملکرد اين معاونت در آموزش ترافيک به کودکان در جشنواره «بهترين ها براي غنچه هاي شهر» گفت: معاونت حمل و نقل و ترافيک شهرداري همچون 2 سال گذشته در جشنواره حضور جدي داشت و رتبه برتر را دريافت کرد.


شهرام جباري زادگان زادگان عنوان کرد: در اين جشنواره در 2 بخش شرکت کرديم. در يک بخش مثل ساير سازمان ها غرفه اي داشتيم که محصولات آموزشي و کمک آموزشي ويژه کودکان را ارائه مي داد. برخي  محصولات را که امکان ارائه رايگان داشتند را به هديه داديم؛ از جمله لوح هاي فشرده آموزش ترافيک با نام «قند عسل» که نماد جشنواره نيز بود. در روزهاي جشنواره همکاران اطلاعات لازم را به مسئولان مدارس بازديد کننده از غرفه و نيز به کودکان ارائه مي دادند.


وي گفت: بخش جدي تر نمايشگاه در محل پارک آموزش ترافيک بود. در فضايي به مساحت 900 متر مربع در فضاي آزاد نمايشگاه فضاي آموزشي را مستقر کرديم و شهري مينياتوري را نمايش مي داديم که در آن معابر شهري پيش بيني شده بود و حتي امکان دوچرخه سواري وجود داشت. در اين پارک کودکان به صورت عملي و نظري آموزش هاي لازم را دريافت مي کردند.


مدير روابط عمومي معاونت حمل و نقل و ترافيك تصريح کرد: در اين پارک شاهد امکانات بسياري جهت ارائه آموزش به کودکان در مقاطع سني مختلف بوديم. تيم 20 نفره از مربيان مجرب از بخش خصوصي را به کار گرفتيم تا آموزش هايي را که بايد، به کودکان ارائه دهيم. آموزش هاي ما شامل چگونگي عبور از عرض خيابان تا مواجهه با خطرات احتمالي که کودکان در خيابان از ناحيه وسائل نقليه ممکن است با آن مواجه شوند، بود.


وي با بيان اينکه در طول برگزاري جشنواره 32 اجراي نمايشي داشتيم، افزود: اين نمايش ها حاوي آموزش هاي ترافيکي در 2 بخش بود. يک بخش ويژه کودکاني که به شکل اردوهاي مدارس به نمايشگاه مي آمدند و ديگري متناسب با فضاهاي خانوادگي و براي کودکاني که همراه خانواده در ساعات پس از مدرسه به نمايشگاه مي آمدند، اختصاص داشت.


جباري زادگان گفت: بخش قابل توجهي از کار توجه همکاران ما معطوف به اين بود که کودکان نقاشي هاي مد نظر خود را بکشند و تصويري را که از شهر در ذهن خود دارندر روي کاغذ پياده کنند. اين نقاشي ها با هر کيفيتي جمع آوري شد. چه بسا اين آثار در نمايشگاهي به نمايش داده شود.


وي در توضيح تصويرسازي کودکان از ترافيک شهري عنوان کرد: نقاشي هايي که کودکان به تصوير کشيده اند حاوي پيام هاي جدي براي ما است. بدون اغراق مي گويم با ديدن اين نقاشي ها نه تنها مي شود سن آنها را پيش بيني کرد؛ بلکه مي توان ديدگاهشان را نسبت به حوزه جغرافيايي که در شهر هستند و مسائل آن ديد. به نظر مي رسد کودکان تصوير خوبي از ترافيک شهر ندارند و آن را خاکستري مي بينند؛ به طوري که از ترافيک تصوير يک موجود وحشتناک را دارند که با آن ارتباط خوبي برقرار نمي کنند. اين بيانگر اين است که مسئولان در حوزه ترافيک و آموزش هاي شهروندي بايد بيشتر به اين امر توجه کنند. اين نقاشي ها کمکي است براي ما تا بفهميم ديد کودکان نسبت به شهر چيست و براي اهداف آموزشيمان بايد چه راهي را طي کنيم.


مدير روابط عمومي معاونت حمل و نقل و ترافيك تصريح کرد: گروهي از مرکز نگهداري معلولان که مشکلات جسمي و ذهني داشتند نيز از غرفه ما ديدن کردند. خوشبختانه شاهد همراهي خوب اين افراد با مربي ها بوديم. کودکان واقعا وقت زيادي را براي بازديد از غرفه آموزش مي گذاشتند. اين استقبال بيانگر نياز بچه ها به شادي، نشاط و تفريح از يک سو و آموزش از سوي ديگر است.



نظر شما