دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۵۰
کد خبر: ۵۶۶۰۷
|
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۲
سيد محمد هادي ايازي گفت: نسبت به ساير دستگاه ها مثل دولت که به علت کسري بودجه، هزينه هاي بخش فرهنگي را پرداخت نکرده اند عملکرد خوبي داشته ايم.

به گزارش خبرنگار مديريت شهري «شهر» سيد محمد هادي ايازي معاون اجتماعي و فرهنگي شهرداري در مراسم افتتاحيه «مجموعه جشنواره هاي شمسه» که صبح امروز در مکان تالار شمس با حضور شهرداران مناطق، دبيران تخصصي جشنواره 12 گانه شمسه و مديران محلات در تالار ايوان شمس برگزار شد، با بيان اين که از مديران محله گله مند است گفت: ما نمي گوييم در زمينه مسائل فرهنگي کارهاي بسيار زيادي انجام داده ايم اما نسبت به ساير دستگاه ها مثل دولت که به علت کسري بودجه، هزينه هاي اين بخش را پرداخت نکرده اند عملکرد خوبي داشته ايم و سعي کرده ايم حداقل برنامه هايي را که مشارکت مردمي را در خود دارند اجرا کنيم و کسري بودجه دليلي بر عدم اجراي آنها نباشد.

وي افزود: برخي از محله هاي به ويژه در بخش مسائل کارکردي ضعيف عمل کرده اند و بسياري از انتظارات ما را محقق نکرده اند، مثلا قرار بر اين بود که هر محله داراي خانه فرهنگ و هنر، خانه کتاب و خانه قرآن و عترت باشد اما بسياري از محله ها در محقق کردن اين امر کوتاهي کرده اند.

وي افزود: اين باور در مجموعه مديران شهري وجود دارد که مردم در اداره امور جامعه مشارکت داشته باشند. زماني که ما مي گوييم شهرداري بايد به يک نهاد اجتماعي تبديل شود بدين معناي است که مردم خودشان در اداره شهر نقش داشته باشند. اما براي اين مشارکت بايد بستر سازي کرد و براي اين بستر سازي بايد برنامه ريزي و کار فرهنگي انجام داد.

وي با اشاره به اين که بسياري از افراد سخني را ادا مي کنند اما در عمل مسير ديگري را طي مي کنند، گفت: بناي ما يکسان بودن حرف و عمل است و مردم بايد باور کنند که ما مشارکت آنها را مي خواهيم، افراد بايد در محله هاي خود نقش ايفا کنند و مشکلاتشان را حل کنند .

وي افزود: براي اجرايي شدن اين مهم ما شوراياري ها و سراي محلات را راه اندازي کرديم اما فراهم کردن اين بستر و جلب مشارکت مردم بايد در چهارچوب سياستگذاري هاي واحد باشد تا ناهماهنگي به وجود نيايد. براي اين امر هفته اي حداقل يک جلسه برگزار مي شود تا بررسي شود که مردم چگونه محله را مديريت کنند.

معاون اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران با بيان اين که هيئت ارزيابي عملکرد شمسه 1 را بررسي کرده است عنوان کرد: ما خود از وجود اين هيئت ارزيابي اطلاع نداشتيم اما اين هيئت بررسي هاي خود را به مقامات بلند پايه کشور ارائه کرده است و خوشبختانه مورد توجه واقع شده است.

وي در پايان تاکيد کرد: به عنوان معاون اجتماعي و فرهنگي مدام در حال رصد کردن برنامه محله ها هستم تا نقايص برطرف شود تا بدين صورت زمينه هاي مشارکت گسترده مردم در عرصه هاي اجتماعي و فرهنگي فراهم شود.

نظر شما