يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۳۰
کد خبر: ۵۶۶۳۳
|
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۷
کارگردان فيلم پشت صحنه شب آفتابي گفت: فيلم برداري و توليد فيلم شب آفتابي مراحل پاياني خود را پشت سر مي گذارد.

به گزارش شهر عطاالله سلمانيان که کارگرداني اين فيلم را برعهده دارد با بيان اين مطلب به ستاد ارتباطات برنامه شب آفتابي گفت: توليد اين فيلم از حدود چهل و پنج روز پيش کليد خورده است و تمامي مراحل پيش توليد، آماده سازي صحنه، آيتم هاي شب آفتابي و پشت صحنه آن را در برخواهد داشت.

اين کارگردان گفت: مردم هنر دوست استقبال کم نظيري از اين اثر داشته اند، اما آگاهي آن ها از نحوه پيش توليد، روند فراهم سازي صحنه هاي اجرا، تمرين بازيگران، هماهنگي آن ها و برخي بخش هاي جذاب پشت صحنه نيز مي تواند برايشان بسيار جذاب باشد، همين امر فکر توليد فيلم پشت صحنه را ايجاد کرد.

وي افزود: شب آفتابي اتفاقي خاص در عرصه تئاتر و سينماي ايران به شمار مي رود، اتفاقي کم نظير که با توجه به موانع و سختي هاي بي شماري که بر سر راه توليد و به روي صحنه بردن چنين کارهايي وجود دارد تنها عشق و علاقه ي عوامل و در راس آن ها بهزاد بهزادپور است که موجب خلق چنين اثر بزرگي شده است و دليل اصلي استقبال پرشور مخاطبان را مي توان در همين نکته جستجو کرد. وي همچنين در پاسخ به منتقدان آقاي بهزادپور در استفاده از پلي بک (پخش صداي ظبط شده) در کار گفت: با توجه به وسعت صحنه نمايش و فاصله تماشاگران با آن ها، استفاده از پلي بک در اين برنامه را کاري بسيار هوشمندانه مي دانم که به ارتقاي سطح آن کمک والايي کرده است.

کارگردان فيلم پرنده باز ادامه داد: در ده سالي که از اجراي شب آفتابي مي گذرد تاکنون دو فيلم از اين برنامه تهيه شده است، اما پخش آن ها به صورت محدود و براي مخاطبان خاص بوده است، و هدف از توليد اين فيلم انعکاس اين اتفاق بزرگ در سطحي وسيع تر از مخاطبان يک يا چند شهر و آشنايي تمامي مردم کشور با اين برنامه است.

عطاءالله سلمانيان متولد سال 1338 در ابهر است و تاکنون چندين نمايشنامه به روي صحنه برده است. با شروع جنگ تحميلي تقريباً در تمام فيلمهاي حوزه و چند فيلم خارج از حوزه در سمت هاي بازيگر، دستيار اول كارگردان، فيلمنامه نويس حضور داشت و چند فيلم كوتاه نيز كارگرداني كرد. سلمانيان علاوه بر ايفاي نقش در سينما حضور در تلويزيون را نيز تجربه كرده است. از سوابق و تجليل هاي وي مي توان به: ـ برنده بهترين فيلمنامه و کارگراني فيلم کوتاه تلويزيوني به فيلم تقابل در جشنواره دفاع مقدس تهران، ـ برنده ديپلم افتخار بخاطر فيلم کوتاه پيرمرد و زمين در جشنواره همدان ـ برنده يکي از فعالترين اشخاص در عرصه فرهنگي دفاع مقدس (حماسه هنر) حوزه اشاره کرد.

يادآور مي شود شب آفتابي برنامه اي ترکيبي است که حاوي برش هايي هنرمندانه از وقايع مهم تاريخي، از حضرت آدم(ع) تا حضرت امام زمان(عج) است و کارگرداني آن را بهزاد بهزادپور بر عهده دارد.

علاقه‌مندان به تماشاي اين برنامه تركيبي مي توانند با حضور در پايگاه اطلاع رساني شب افتابي به آدرس www.shabe-aftabi.com ثبت نام و برگه ورود دريافت كنند.

نظر شما