يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۰۱
کد خبر: ۵۶۶۶۵
|
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۷
مديرکل سلامت شهرداري تهران خبر داد:
لايحه شهر دوستدار سالمند در جلسه 25 مهر شوراي شهر مورد بررسي قرار گرفت و در اين جلسه بر مناسب سازي معابر به منظور تردد سالمندان و ساير امکانات رفاهي براي اين قشر تاکيد شد.

به گزارش خبرنگار مديريت شهري شهر، محمد مهدي گلمکاني مديرکل سلامت شهرداري تهران با حضور در جلسه 25 مهر شوراي شهر با اشاره به نقش اجتماعي سالمندان عنوان کرد: در لايحه‌اي که به شوراي شهر و کميسيون فرهنگي ارسال شده به موضوعات متعددي از جمله احترام سالمندان، توسعه فرهنگ احترام به سالمندان، مناسب‌سازي معابر و اماکن جهت تردد سالمندان و همچنين رايگان نمودن خدمات حمل و نقل به سالمندان اشاره شد. در اين لايحه بنا داريم خدمات اجتماعي و فرهنگي را به سالمندان افزايش دهيم.

گلمکاني به راه‌اندازي مجتمع‌هاي فرهنگي ورزشي سالمندان اشاره کرد و گفت: در 5 پهنه از شهر تهران 5 باشگاه ويژه سالمندان با مشارکت بخش خصوصي ساخته خواهد شد.

در ادامه جلسه مرتضي طلايي رئيس کميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي شهر تصريح کرد: در 35 سال آينده از هر 4 شهروند يک شهروند بالاي 65 سال و سالمند خواهيم داشت. رويکرد اين لايحه استفاده از ظرفيت‌‌هاي موجود شهرداري و توجه به سالمندان است.

طلايي گفت: تصويب لايحه شهر دوستدار سالمند مي‌تواند منجر به مناسب‌سازي معابر و اماکن براي سالمندان و حتي معلولان و کودکان باشد.

همچنين هادي ساعي عضو هيئت رئيسه شوراي شهر تهران با اشاره به مصوبات شوراي شهر در دوره دوم افزود: متاسفانه بسياري از اين مصوبات اجرايي نشده است و به اين دليل نبايد منتظر اتفاق خوبي در اين حوزه بود.

معصومه ابتکار تاکيد کرد: هدف از ارائه اين لايحه بيشتر فرهنگ سازي براي توجه و احترام به سالمندان است. اگر شوراي سوم اين لايحه را در بررسي هاي خود جدي نگيرد در آينده مردم مي گويند شوراي سوم به سالمندان و مسائل آنها اهميت ندادند.

سرانجام با توجه به اهميت موضوع، اين لايحه مجددا به کميسيون مربوطه ارجاع شد و مقرر گرديد در جلسات آتي مطرح شود.

در ادامه گزارش نظارتي پيرامون عملکرد مرکز مطالعات و برنامه ريزي در مورد اثر بخشي پروژه هاي مطالعاتي اجرا شده در سالهاي 86 – 90 با درخواست محمد تقوي معاون حقوقي شهردار تهران مبني بر ارائه در جلسات آينده به منظور بررسي بيشتر و ارائه با غناي بالاتر روبرو شد.

علي رضا دبير در اين مورد بيان کرد: گزارشي را که ما در اين مورد تهيه کرده ايم بر اساس مستنداتي بوده است که امور حقوقي ارائه کرده است اما آنها راجع به اين امر توضيحاتي داشتند که در روز 23 مهر به ما اطلاع دادند.

علي رضا دبير نيز افزود: بحث هاي مربوط به بودجه را کمسيون اقتصادي بررسي مي کند اما موارد مربوط به محتوا را تمامي اعضا بايد نظر بدهند که در اين مورد اعضا نيز بحث دارند. در نتيجه بررسي اين مورد به جلسه علني در روزهاي آتي موکول مي شود.

همچنين بررسي طرح الزام شهرداري تهران به رعايت اصول معماري ايراني- اسلامي و زيبا سازي نما و منظر به دليل نبود مهدي چمران رييس شوراي شهر به جلسه بعد موکول شد.

نظر شما