يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۴۳
کد خبر: ۵۶۶۶۷
|
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۰
سخنگوي شهرداري تهران با اشاره به طراحي فاز دوم بوستان ولايت گفت: اميدواريم در سال آينده اجراي فاز دوم اين بوستان آغاز شود.

به گزارش خبرنگار مديريت شهري «شهر»  سيد محمد هادي ايازي امروز در نشست خبري در باغ ايراني، در مورد  اعتراض شوراي شهر به ساخت برج 27 طبقه‌اي در اراضي عباس آباد، اظهارداشت: مديريت شهري و شوراي شهر تهران بيشترين حساسيت را در ساخت و ساز خلاف طرح جامع اراضي عباس‌آباد دارد.


سخنگوي شهرداري تهران گفت: يکي از ساخت‌وسازهاي تجاري اداري که اخيرا مجوز آن صادر شده، متعلق به بانک مرکزي است و مصوبه شوراي عالي شهرسازي و معماري دارد. برج 27 طبقه ديگري که اخيرا بحث احداث آن در عباس‌آباد مطرح شده نيز منطبق با ضوابط طرح جامع اين اراضي است.

به گفته ايازي، در مجموعه اراضي عباس‌آباد مي‌توان هفت درصد را به احداث بنا اختصاص داد و  93 درصد باقي مانده بايد فضاي سبز شود.

سخنگوي شهردار تهران با تاکيد بر اينکه شهرداري در همين چارچوب اقدام به صدور مجوز مي‌کند، گفت: اگر شوراي عالي شهرسازي و معماري برخلاف اين موضوع نظري داشته باشد، تبعا با همين رويکرد در قبال اين ساخت و ساز اقدامات لازم انجام خواهد شد. 

 

اقدامات گسترده در فاز دوم بوستان ولايت
 
وي در پاسخ به سوال خبرنگار «شهر» در مورد زمان اجراي فاز دوم بوستان ولايت گفت: فاز دوم اين بوستان در دست طراحي توسط مشاور است و با توجه به اقدامات گسترده‌اي که قرار است در اين فاز انجام شود، طبيعتا زمان بيشتري صرف طراحي خواهد شد. اميدواريم در سال آينده اجراي فاز دو بوستان ولايت را آغاز کنيم.

 

عوارض کسبه 17شهريور بخشيده مي‌‎شود
 
سخنگوي شهردار تهران همچنين درباره نحوه تامين خسارت‌هاي مالي کسبه در خيابان 17 شهريور توضيح داد: شهردار تهران دستور داده که سازمان زيباسازي موضوع را بررسي و نحوه جبران خسارت کسبه را تعيين کند. اگر کاري انجام مي شود با نگاه خدمت به شهروندان است و اگر ضرري روي دهد بايد جبران کنيم. وي افزود : شما شاهد بوديد پس از بهر برداري از تونل توحيد به در خانه مردم رفتيم و به آنها دسته گل داديم و براي قبول زحمات دوساله از آنها عذرخواهي کرديم و از مردم خيابان 17 شهريور نيز عذرخواهي مي کنيم.  
ايازي تصريح کرد : يکي از اقدامات انجام شده اين است که عوارض نوسازي ، پسماند و کسب و پيشه کسبه خيابان 17 شهريور براي سال جاري بخشيده شد.

  

سرانه فضاي سبز در دوره قاليباف دو برابر شد 

 

ايازي در ادامه با بيان اين که طي چند سال اخير سرانه فضاي سبز شهر تهران به طور قابل توجهي افزايش يافته است ، افزود: در سال 84 سرانه فضاي سبز 9/8 متر مربع بوده و در حال حاضر به 15 متر افزايش پيدا کرده است.

 

ايازي خاطرنشان کرد: بسياري از رود دره‌هاي شهر تهران طي چند سال اخير به فضاي سبز و بوستان تبديل شد مانند بوستان نهج البلاغه و يا بوستان ولايت و روز گذشته نيز پارک نيايش به وسعت 100 هزار متر مربع همزمان با افتتاح چهارمين نمايشگاه گل و گياه افتتاح شد.

 

معاون اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران تصريح کرد: يکي از رويکردهاي جدي ما توسعه فضاي سبز تهران است و اميدواريم اين رويکرد به طور جدي‌تر در آينده نيز ادامه يابد.

  

درخت هاي بلوار کاوه سرجايشان هستند

 

ايازي در پاسخ به اين سوال که در بلوار کاوه تعدادي درخت قطع شده و سرنوشت آن مشخص نيست و آيا به جاي ديگري منتقل شده است ، گفت:  امکان دارد در برخي مناطق به دليل تغيير کاربري ناچار شويم درختاني را جابه جا کنيم مانند درختان بزرگراه صدر که به بوستان ولايت منتقل شدند.


وي ادامه داد: اما بلوار کاوه در 10-15 سال اخير هيچ تغييري نکرده است و از آنجا که مسير تردد هر روز بنده است، ‌اين موضوع را رد مي‌کنم. 

 
ايازي درباره اقدامات شهرداري به منظور مناسب‌سازي ويژه سالمندان و معلولان، گفت: همزمان با احداث بوستان‌هاي جديد کار مناسب‌سازي انجام مي‌شود که در مورد باغ ايراني نيز اين اقدام انجام شد. 
 

آماده‌ايم و اميدواريم آب‌گرفتگي نداشته باشيم

 
وي درباره آمادگي حوزه خدمات شهري در آغاز فصل بارش، گفت: لايروبي انهار از يک ماه گذشته در دستور کار شهرداران مناطق قرار گرفته و قرار است که هفته آينده گزارشي از اقدامات انجام شده در شوراي معاونان شهرداري تهران ارائه شود. به اين ترتيب اميدواريم که امسال آب‌گرفتگي چنداني در تهران نداشته باشيم.

سخنگوي شهردار تهران درباره جمع‌آوري متکديان و کارتن خواب‌ها که معمولا در فصل سرما بر شمار آنها افزوده مي‌شود گفت: جمع‌آوري متکديان اقدامي است که در طول سال انجام مي‌شود و در ايام زمستان حساسيت بيشتري روي اين موضوع وجود دارد.

ايازي با بيان اينکه گرمخانه‌ها آمادگي پذيرايي از اين افراد را دارند، گفت: سازمان رفاه شهرداري تهران آمادگي لازم را براي آغاز فصل سرما ايجاد کرده است.

وي در پاسخ به سوالي درباره مشکل نابينايان با درختاني که به صورت کج روييده شده و عصاي سفيد قدرت تشخيص آنها را ندارد هم گفت: اين مشکل در برخي پياده‌روها وجود دارد که شهرداري بايد براي آن چاره‌اي بينديشد.

وي در خصوص توسعه فضاي سبز در جنوب شهر تهران هم گفت: به طور کلي توسعه فضاي سبز يکي از برنامه‌هاي محوري در پايتخت است و حتي در مناطق جنوبي ميزان توسعه بيش از مناطق شمالي بوده است. 
 
جشنواره انار با هدف معرفي توليدات داخلي برگزار مي شود

 

وي در ادامه در خصوص برگزاري جشنواره انار اظهار کرد: در هيات مديره سازمان فرهنگي و هنري شهرداري تهران مصوب شده که به موضوعات توليدات کشور توجه بيشتري شود ، انار هم به لحاظ اين که جزو توليدات کشور است با هدف اين که توليدات داخلي را به شهروندان معرفي کنيم برگزار مي شود.

 

ايازي تصريح کرد : امسال ششمين جشنواره انار برگزار خواهد شد که اميدواريم همچون سال هاي گذشته با استقبال شهروندان مواجه شود و ما در ارتباط با ميوه هاي ديگر نيز جشنواره مختلفي برگزار خواهيم کرد چراکه در کشورمان تنوع انار و ميوه هاي گوناگون را زياد داريم و اين مهم است که مردم با انواع اين ميوه ها آشنايي پيدا کنند.

   

سخنگوي شهردار تهران همچنين از آغاز به کار دومين دوره از جشنواره شمسه خبر داد و گفت: امسال چهار رشته کاريکاتور، دعا و نيايش، خوش‌نويسي و گرافيک به اين جشنواره افزوده شده است.

ايازي با اشاره به شرکت 150 هزار نفر در دور اول جشنواره شمسه گفت: انتظار مي‌رود که امسال شمار شرکت‌کنندگان در اين جشنواره افزايش يابد.
 

وي با تاکيد بر اين که جشنواره شمسه يک تحول فرهنگي در سطح شهر ايجاد کرده است ، افزود: کانون هاي مختلف فرهنگي و هنري در سطح محلات تهران به واسطه جشنواره شمسه شکل گرفته و هم اکنون ما در هر محله يک گروه سرود ، يک گروه نمايش و تواشيح داريم.  

 
ايازي تصريح کرد : علاوه بر جشنواره شمسه ، جشنواره شکوفا در حوزه آي تي، جشنواره مشکات در بحث آموزش شهروندي ، جشنواره سلامت ، جشنواره بام در موضوع اخذ نقطه نظرات شهروندان براي اداره شهر و جشنواره تسنيم در حوزه بانوان نيز برگزار مي شود.

نظر شما