شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۳۹
کد خبر: ۵۶۶۹۴
|
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۷
از مجيد مجيدي بخاطر سخنراني درباره صلح و عدالت در جهان امروز تجليل شد.

به گزارش «شهر» و به نقل از مهر، مجمع جهاني صلح اسلامي ضمن ارسال نامه اي به مجيد مجيدي، از روشنفکري و توجه اين هنرمند ايراني در رابطه با صلح و عدالت در جهان امروز تجليل کرد.

 

به نقل از روابط عمومي مجمع جهاني صلح اسلامي، در اين نامه آمده است:

 

«هنرمند ارجمند جناب آقاي مجيد مجيدي

 

نطق ارزشمند جنابعالي در نشست عدالت و برابري استانبول (22 مهر ماه) موجب قدرداني است. براستي در جهاني که صلح و عدالت براي ملتها به مثابه نيازي حياتي تلقي مي شود، اقدامات دوگانه و استعمارگري نوين در برخي نقاط جهان توسط مدعيان صلح، قلب هاي ملل آزاده و افکار عمومي جهاني را به شدت آزرده است. اين روزها، کرامت انساني و حقيقت انسان به سادگي مورد سوء استفاده و بهره برداري قدرتها قرار مي گيرد و با دستاويز صلح براي انسانها، بيش از هر چيز « صلح، عدالت و بشريت» است که قرباني سياست ها و خط مشي هاي اين کشورها قرار مي گيرد.

 

بازشناسي حقيقت از مجاز در فضاي روابط بين المللي معاصر، بسي دشوارتر از پيش گشته است. توجه نخبگان آزاده به شکاف ميان حقيقت و واقعيت، دريچه اي به اميد براي آينده اي قرين روشن بيني، صلح ، عدالت و امنيت واقعي خواهد گشود. مجمع جهان صلح اسلامي ضمن تحسين و تاييد ضرورت ائتلاف نخبگان از جمله هنرمندان براي بازشناسي صلح واقعي از صلح هاي ادعايي و کاذب، جامعه هنرمندان ايران و جهان را به خدمت در راستاي توسعه و گسترش فرهنگ صلح عادلانه فرا مي خواند.

 

اميد است با اهتمام جنابعالي و ديگر هنرمندان اين مرز و بوم، « ائتلاف هنرمندان جوياي صلح عادلانه» تشکيل و هنر بيش از پيش در خدمت به توسعه پيام عدالت خواهي مبتني بر فرهنگ اسلامي-ايراني توفيق يابد.»

 

لازم به ذکر است مجيد مجيدي در اجلاس بين‌المللي استانبول که شنبه 22 مهر ماه با موضوع عدالت و برابري در کشور ترکيه برگزار شد درباره عدالت، هنر و رسانه در سينما سخنراني کرد که بازتاب گسترده اي در جهان داشت.


نظر شما