يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۱:۵۹
کد خبر: ۵۶۷۰۸
|
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۴
سرپرست موزه هنرهاي معاصر تهران از حضور کارشناسان بنياد «بيلر» براي ارزيابي تعدادي از آثار گنجينه خارجي اين مجموعه خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از ايسنا، احسان آقايي با اعلام اين خبر گفت: بنياد بيلر که يکي از مجموعه‌هاي بزرگ دنيا در عرصه برگزاري نمايشگاه‌ها و خريد و فروش آثار هنرهاي تجسمي محسوب مي‌شود، به دو منظور به ايران سفر مي‌کنند.

او با تشريح جوانب سفر نمايندگان اين بنياد به ايران گفت: موزه هنرهاي مدرن مونيخ قصد دارد نمايشگاهي از نقاشان سورئاليست را با همکاري اين بنياد برپا کند و آنها براي امانت‌سپاري يکي از تابلوهاي ماکس ارنست با عنوان «تاريخ طبيعي» به ايران مي‌آيند.

سرپرست موزه هنرهاي معاصر تهران، در همين باره توضيح داد: اين تابلوي بزرگ در قطع 354×232 سانتي‌متر خلق شده و از آنجا که ترک‌هايي بر روي آن وجود دارد، احتمال مي‌رود هنگام حمل و نقل دچار آسيب‌هاي بيشتري شود، لذا پيش از امانت‌سپاري به اين مجموعه نيازمند مرمت است و نمايندگان بنياد بيلر قرار است در طول سفر خود به ايران اين تابلو را مورد ارزيابي قرار داده و بعد از کارشناسي مرمت‌کاران خود را به ايران اعزام کنند.

به گفته آقايي، نمايندگان اين بنياد قرار است در طول سفر خود به ايران ساير آثار خارجي گنجينه را هم مورد ارزيابي قرار دهند زيرا حدود پنج يا شش اثر ديگر اين مجموعه نيز نياز به کارشناسي و بازنگري دارد.

آقايي تصريح کرد: آثار گنجينه موزه هنرهاي معاصر تهران پيش از انقلاب توسط بنياد بيلر خريداري شده بود و از اين جهت آنها فضاي گنجينه و شناسنامه اين کارها را به خوبي مي‌شناسند و از وضعيت آنها باخبر هستند. همچنين در طول اين سال‌ها نيز اعضاي اين بنياد همکاري خوبي با موزه داشتند و کارشناسان ما براي انجام امور آموزشي به اين بنياد اعزام شده‌اند. او پيش‌بيني کرد نمايندگان اين بنياد هفته اول آبان‌ماه به ايران سفر کنند. هنرشناسان از تابلوي «تاريخ طبيعي» ماکس ارنست به عنوان شاهکار اين هنرمند سوررئاليست ياد مي‌کنند.

نظر شما