شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۰۷
کد خبر: ۵۶۸۱۲
|
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۵
مديرعامل سازمان نوسازي تهران با تأکيد بر توجه به هويت معماري اسلامي ايراني، گفت: نقشه‌هاي ساختماني که اکنون طراحي مي شوند از لحاظ نماسازي و طراحي داخلي بيشتر به سمت مدرنيته و تقليد از الگوهاي غربي رفته است.

به گزارش «شهر» و به نقل از روابط عمومي و امور بين الملل سازمان نوسازي شهر تهران، مديرعامل سازمان نوسازي شهر تهران در بازديد از دفتر خدمات نوسازي شهر ري واقع در منطقه 20 شهرداري تهران بر ضرورت دستيابي به گفتمان واحد در ادبيات نوسازي بافت هاي فرسوده در ميان کليه دفاتر خدمات نوسازي تأکيد کرد و ضمن اشاره به راه اندازي 60 دفتر خدمات نوسازي در سطح شهر تهران، از راهبران دفاتر خواست تا با جريان سازي فرهنگي، موج اجتماعي براي نوسازي مردمي در شهر را به راه بيندازند.

 

جعفري با بيان اينکه اقدامات خوبي در زمينه نوسازي در منطقه 20 انجام شده است، خاطر نشان کرد: هدف نهايي دفاتر خدمات نوسازي ارتقاء سطح کالبد، سطح زندگي و الگوي معماري محلات در سطح ايده آل است.

 

مديرعامل سازمان نوسازي بر توجه کارشناسان دفاتر خدمات نوسازي بر شناسايي فرصت هاي محرک توسعه و ارتقاء سطح کيفيت ساخت و ساز تاکيد کرد. 

 

وي ضمن تأکيد بر توجه به هويت معماري اسلامي ايراني، تصريح کرد: متاسفانه نقشه هاي ساختماني که اکنون طراحي مي شوند از لحاظ نماسازي و طراحي پلان هاي داخلي بيشتر به سمت مدرنيته و تقليد از الگوهاي غربي رفته است که انتظار دارم با همت کارشناسان شهرسازي، توجه به هويت معماري اسلامي ايراني در ساخت و سازهاي اين منطقه ترويج يابد.

 

ضرورت ارتقاء سطح کيفيت ساخت و ساز، صنعتي سازي، مهندسي سازي، مقام سازي و اجتناب از فرسوده سازي از نکات مهم ديگري بود که در اين جلسه توسط مديرعامل سازمان نوسازي شهر تهران مورد تأکيد قرار گرفت.

نظر شما