سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۰۲
کد خبر: ۵۶۸۲۳
|
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۱
نخستين جشنواره نقاشي کفش و لباس در برج ميلاد/
نخستين جشنواره نقاشي روي لباس و کفش، از 9 تا 13 آبان ماه در برج ميلاد تهران برگزار مي‌شود.

به گزارش شهر، اين جشنواره با شعار «نقاشي کن ؛ تنت کن» و عنوان فرعي «اولين جشنواره دوستي رنگ و پارچه» در برج ميلاد تهران از سوي شرکت برگزار کننده رويدادهاي «هووين» برپا مي‌شود.


اين نمايشگاه را مي‌توان اولين نمونه از يک برنامه عمومي ‌در ايران براي به کارگيري ايده خلاقانه نقاشي بر روي لباس دانست؛ اگرچه صنعت بسيار پولساز و درآمدزاي طراحي لباس سال‌هاست در گوشه و کنار جهان و به‌ويژه در کشورهاي توسعه يافته به صنعتي قدرتمند و تعيين کننده بدل شده است، اما در سرزمين ما با وجود آنکه براي قرن ها مردم از هنر طراحي و رنگرزي پارچه براي تهيه پوشاک استفاده مي‌کردند مهجور و ناشناخته مانده است. به همين دليل تاکنون در دوره معاصر برنامه‌اي عمومي ‌براي استفاده از خلاقيت مردم در طراحي و نقاشي بر روي لباس برگزار نشده است. اما اين جشنواره را مي‌توان نقطه شروعي براي اين امر مهم دانست.



در اين جشنواره تعدادي تي‌شرت، کفش و شال در رنگ‌هاي مختلف تهيه شده است که به همراه وسايل نقاشي و رنگ تحويل علاقمندان داده مي‌شود تا بتوانند طرح مورد نظر خود را بر روي آنان طراحي و نقاشي کنند. اين جشنواره به طراحان و صاحبان صنعت مد کمک مي‌کند تا با سليقه نسل جوان بيشتر آشنا شوند و از طرح هاي آنان در توليدات خود بهره ببرند.


در سال‌هاي اخير استفاده از تي‌شرت‌ها، مانتوها و روسري‌هاي طرح‌دار در ميان اغلب جوانان به ميزان بسيار زيادي رواج پيدا کرده است. با اين حال غالب طرح‌هاي استفاده شده يا کپي‌برداري از طرح‌هاي خارجي بوده و يا نمونه‌هايي تکراري از طرح هايي واحد و قديمي؛ براي نمونه نيز مي‌توان به رواج يافتن لباس‌هايي با طرح‌هايي به خط نستعليق که براي اولين بار از سوي يک طراح جوان ايراني در آمريکا آغاز شد اشاره کرد.


در اين جشنواره از استادان و هنرمندان مردمي ‌دعوت شده تا با پياده‌سازي طرح خود آنان را در روز سيزدهم آبان ماه امسال مصادف با عيد غدير خم به نفع خيريه‌ها و کمک به مردم آسيب ديده زلزله آذربايجان شرقي به مزايده بگذارند. عموم مردم نيز پس از طراحي مي‌توانند طرح خود را در مسابقه اين جشنواره ارائه دهند يا در صورت عدم تمايل آن را به همراه خود ببرند.



اين جشنواره در روزهاي 9 تا 13 آبان در لابي سازه اصلي برج ميلاد برگزار مي‌شود و ورود از ساعت 9 تا 21 به‌صورت رايگان براي عموم آزاد است. پيش از اين نمونه کوچک‌تري از اين برنامه در مجتمع آموزشي و نيکوکاري رعد برگزار شده است. علاقمندان مي‌توانند براي کسب اطلاعات بيشتر يا بازديد گروهي با شماره تلفن 88219261 تماس حاصل کنند.


نظر شما