شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۰۴
کد خبر: ۵۶۸۴۵
|
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۲
حکم اعدام 10 نفر از اعضاي دو باند بزرگ قاچاق مواد مخدر سحرگاه امروز در زندان اجرا شد.

به گزارش شهر به نقل از مهر، بر اساس پرونده، از اعضاي اين دو باند بزرگ مواد مخدر در مجموع بيش از دو تن مواد مخدر از نوع ترياک و شيشه کشف شده است.



اعضاي باند نخست به اسامي فرشيد رستمي فرزند حسين، فرهاد مشهدي ابوالقاسم فرزند جواد، علي درويشي فرزند رضا، عباس عباسي نمکي فرزند اله قلي، سعيد صديقي فرزند ابراهيم و حميد ربيعي فرزند محمد علي و محمدعلي ربيعي فرزند علي نام داشتند که از آنان حدود يک تن مواد مخدر از نوع شيشه کشف شده بود.



اين عده مواد مخدر صنعتي را در سطح شهر تهران توزيع مي کردند.



اعضاي باند دوم نيز عليرضا مولايي فرزند علي، اسحاق لورگي فرزند دارعباس و يوسف پرمر فرزند غلام نام داشتند که آنان نيز بيش از يک تن مواد مخدر از نوع ترياک را در قالب جاسازي ماهرانه‌اي که در داخل دو کانيتر صورت گرفته بود، از يکي از بنادر جنوبي وارد کشور کرده و قصد داشتند آن را در تهران و شهرستان‌هاي استان تهران توزيع کنند که با هوشياري ماموران انتظامي و امنيتي اعضاي هر دو باند شناسايي و دستگير شدند.



در پي ارسال پرونده به دادگاه انقلاب اسلامي، شعبه رسيدگي کننده با حضور نمايندگان دادستان و وکلاي محکومان به موضوع رسيدگي و آنان را به اعدام محکوم کرد که راي صادره از سوي دادستاني کل کشور هم مورد تاييد و ابرام قرار گرفت.



دادستاني تهران با اعلام اين خبر، تاکيد کرد: برخي از محکومان ياد شده از محل قاچاق و فروش مواد مخدر گردش مالي چندين ميليارد توماني در حساب‌هاي بانکي خود داشته و چندين شرکت نيز در داخل و خارج براي پوشش اقدامات مجرمانه خود تاسيس کرده بودند.



آنان هم چنين مبادرت به خريد املاک متعددي در نقاط گران قيمت شهر تهران و چندين دستگاه خودروي صد چند ميليون توماني نيز کرده بودند که بر اساس رأي دادگاه همگي آنان مصادره و ضبط شد.

نظر شما