دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۰۳
کد خبر: ۵۶۹۰۸
|
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۱ - ۰۸:۴۳
رئيس سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران گفت: حرکت سازمان به سمت يک نظم و شفافيت مالي است و ارزيابي ما از اين امر مطلوب است.

امير خوراكيان در گفت و گو با « شهر»  پيرامون ارائه عملکرد مالي سازمان فرهنگي هنري در جلسه 2 آبان شوراي اسلامي شهر تهران گفت: اين اولين مرتبه است که گزارش مالي سازمان فرهنگي هنري در شورا مطرح مي شود. البته اين گزارش مربوط به سال 88 است؛ يعني زماني که بنده مديريت سازمان را بر عهده نداشتم؛ اما مسئوليت تمامي دوره ها را در هر زماني بايد انجام داد.


وي افزود: سازمان به صورت کلي به سمت يک نظم و انسجام مالي حرکت کرده و گزارش مالي اش در شورا مطرح شده است. از نظر بنده اين امر بسيار ارزشمند است.


خوراکيان تصريح کرد: در بررسي گزارش مالي در شورا موارد قابل بحث وجود نداشت و عملکرد سازمان خوب ارزيابي شده بود. آنچه در اين مورد محل بحث بود، عملکرد مالياتي سازمان بود که البته تمامي سازمان ها با آن موجه هستند. براي همين موارد نيز در سال 89 و 90 تدابير خوبي انديشيده شده است. در گزارش مالي که به هيئت امناي سازمان مربوط به سال 90 ارائه کرده ايم، عملکردمان در اين زمينه کاملا مطلوب و مقبول بوده و بسياري از موارد مالياتي نيز برطرف شده است. انشاالله همين مسير شفافيت و نظم مالي را دنبال مي کنيم که در هر زماني براي هر مجموعه اي گزارش هاي مالي سازمان قابل ارائه باشد.


رييس سازمان فرهنگي هنري در مورد برنامه هاي سازمان تشريح کرد: برنامه هاي سازمان در چند طبقه تقسيم بندي مي شود. برخي برنامه ها به صورت محله اي و منطقه اي است که در فرهنگسراها و مناطق اجرا مي شود. تعداد اين نوع برنامه ها براي هر فصل حدود هزار برنامه است.


وي افزود: بخش ديگر برنامه ها، فرامنطقه اي است که براي مخاطبان تهران تدارک ديده مي شود، مثل جشنواره انار که در منطقه 4 برگزار مي شود؛ اما مخاطب آن عموم مردم هستند. فلسفه جشنواره انار اين است که بجز برنامه هايي که با رويکرد ديني برگزار مي شود، سعي کنيم با رويکرد اجتماعي نيز برنامه هايي را تدارک ببينيم.


خوراکيان گفت: در جشنواره انار ضمن اينکه سعي مي کنيم حضور شهروندان را داشته باشيم، نکاتي را که به خصوص در سبک زندگي، تغذيه و ... مورد توجه قرار مي گيرد نيز مطرح مي شود. اين جشنواره امسال با برنامه ريزي گسترده تري اجرا مي شود تا ضمن برنامه هاي فراغتي، براي اصلاح برنامه تغذيه و توجه مردم به ميوه ها و محصولاتي که به نوعي در روايات به آن توصيه شده توجه کنيم.


وي تصريح کرد: بخشي از برنامه ها نيز فراگير است؛ مثل بر آستان جانان که ويژه برنامه ماه رمضان بود و ويژه برنامه هايي که براي ماه محرم در نظر گرفته ايم. نمايشگاه ياد يار را هم براي بحث کتاب و کتابخواني خواهيم داشت.


رييس سازمان فرهنگي هنري افزود: برخي برنامه ها نيز فراگير جريان ساز است که محور اصلي آنها بحث اخلاق عمومي است که در سال 91 در حال اجراي اين برنامه ها هستيم. برخي نيز ستادي است که بحث توليد محتوا، محصولات فرهنگي و هنري فاخر و هدايت و پشتيباني نرم افزاري کل سازمان در طول سال است.


وي در ارتباط با ويژه برنامه هاي سازمان براي ماه محرم گفت: در مناطق مختلف برنامه هاي ويژه و محصولات خوبي نيز در نظر گرفته شده که امسال با ويژه برنامه ها و تقويتي که از نظر محصولات فرهنگي داريم، سعي مي کنيم برنامه هاي بهتري را ارائه دهيم.


خوراکيان با اشاره به بسته هاي فرهنگي که سازمان فرهنگي هنري در قالب برنامه هاي خود به شهروندان عرضه مي کند، اظهار داشت: يکي از تحولات اصلي ما در سال 91 توليدات فرهنگي است که جدي تر از سال گذشته دنبال مي شود. مثلا در ماه رمضان امسال در 17 شب که برنامه داشتيم هر شب يک برنامه فرهنگي توليد مي شد و در اختيار شهروندان قرار مي گرفت. به مناسبت هاي ملي و مذهبي محصولات فرهنگي مختلفي تهيه مي شود و با نام روزنگار و رازنگار در اختيار شهروندان قرار مي گيرد. به طور کلي اين رويکرد که هر برنامه با ارائه محصولات فرهنگي که در قالب آن برنامه ارائه مي شود از غناي بيشتري برخوردار باشد يکي از جهت گيري هاي اصلي ما است.

نظر شما