دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۰۶
کد خبر: ۵۶۹۲۷
|
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۷
رئيس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: کنکور 3 هزار رشته محل کم تقاضا در دانشگاههاي آزاد، ‌غيرانتفاعي و پيام نور سال آينده حذف مي شود و ورود دانشجويان در اين رشته ها براساس سوابق تحصيلي صورت مي گيرد.

به گزارش شهر و به نقل از مهر، ابراهيم خدايي،‌ درباره آخرين مصوبات کميته ماده 4 قانون حذف کنکور افزود: در اين جلسه مقرر شد تأثير سوابق تحصيلي داوطلبان در کنکور نسبت به سال گذشته تغيير نکند و تا 25 درصد در گزينش نهايي آنها تاثير مثبت داشته باشد.

 

وي اظهار داشت: همچنين مصوب شد تا کميته اي تشکيل و رشته هاي کم تقاضا و فاقد رقابت در دانشگاههاي آزاد،‌ پيام نور و غيرانتفاعي مشخص و اعلام شوند تا در کنکور سال 92 در اين رشته ها دانشجو بدون کنکور و بر اساس سوابق تحصيلي وارد دانشگاه شود.

 

رئيس سازمان سنجش آموزش کشور اصلاح قانون مجلس مبني بر حذف کنکور در سال 93 را نيز يکي ديگر از موارد مطرح شده در جلسه کميته ماده 4 اعلام کرد و گفت: کنکور هيچ يک از رشته محل هاي دانشگاههاي دولتي براي سال آينده حذف نمي شود.

 

وي گفت: براي آزمون‌هاي سراسري سال 92 به بعد نيز کارگروهي شامل وزارتخانه‌هاي علوم، بهداشت و آموزش و پرورش بر اساس طرح مجلس و شوراي عالي انقلاب فرهنگي تشکيل و در اين زمينه نيز تصميم‌گيري مي شود.

نظر شما