يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۳:۵۴
کد خبر: ۵۶۹۴۰
|
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۰
مدير عامل موسسه ناجي هنر در بازديد از جشنواره «قاب امن»/
منتظرالمهدي معتقد است كه تعريف زندگي بايد از زاويه اجتماع‌نگري به سمت‌و‌سوي جامعه‌نگري حركت كند.

سعيد منتظر المهدي مديرعامل موسسه ناجي هنر، در بازديد از نخستين جشنواره هنري «قاب امن» در فرهنگسراي رسانه، در گفت‌و‌گو با خبرنگار فرهنگي «شهر»، در رابطه با تاثير اين جشنواره در پيام‌رساني نيروي انتظامي به افراد جامعه، اظهار داشت: اگر در تعريف زندگي يك پله بالاتر از اجتماع به سمت جامعه برويم، اين مشاركت‌ها معني پيدا مي‌كند، وقتي متوجه شويم كه منافع و مضراتي كه در اطرافمان ايجاد مي‌شود به همه افراد جامعه مربوط مي‌شود، در واقع مشكلات پيش‌آمده در جامعه فقط از آن ديگران نيست بلكه ممكن است براي ما هم اتفاق بيفتد بنابراين همه را درگير كند، پس نبايد بي‌اعتنا بود و فقط به پليس واگذار كرد.

 

منتظر المهدي در ادامه با تاكيد بر اينكه وقتي مشاركت ايجاد شود اين امنيت جاري مي‌شود، گفت: امروز خداراشكر در همه جاي كشورمان نيروي انتظامي پيشگيري اجتماعي را امري مقدم بر ساير اقدام‌هاي انتظامي خود مي‌داند. در واقع استفاده از سرمايه‌هاي اجتماعي كه ضلع سوم هر سازماني است بايد بيشتر استفاده كرد و مورد توجه قرار داد كه نيروي انتظامي از اين سرمايه‌هاي اجتماعي استفاده مفيد مي‌كند.

 

وي به مولفه‌هاي سرمايه‌ها از جمله ارتباط اشاره كرد و گفت: گروه و سازماني كه بتواند ارتباطش را برقرار كند يقينا موفق خواهد شد، امروزه خيلي از افرادي هستند كه بهره هوشي خيلي بالايي دارند اما هيجان هوشي آنها پايين است و اين موضوع باعث مي‌شود كه شايد نتوانند ارتباط خوبي با ديگران برقرار كنند و برعكس كه كساني كه علوم ارتباطاتشان بالاست ارتباط خوبي با افراد ديگر جامعه دارند. در حقيقت اگر اين ارتباط برقرار شود، اعتماد در كنارش به وجود مي‌آيد.

 

وي در جهت جلب اعتماد مردم به سامانه 197 پليس كه در خدمت مردم است اشاره كرد و گفت: افراد با يك تلفن و گزارش با اين سامانه تماس مي‌گيرند و عوامل اين سامانه از اول تا اخر آن گزارش را پيگيري مي‌كنند، دراين ميان اگر هم تماس گيرنده پيگيري نكند، آنها نتيجه را تا پايان پيگير خواهند بود. با توجه به اينها وقتي مردم ببينند كه پليس دارد اين اقدامات را انجام مي‌دهد حتي اگر نياز باشد سازمان‌ها با ماموران خود هم برخورد مي‌كند، اعتماد به وجود مي‌ايد، در كنار اين اعتماد مشاركت به وجود مي‌آيد و در صورت ايجاد مشاركت، به جاي نگاه به زندگي از زاويه اجتماع، نگاهي جامعه‌گرايانه خواهيم داشت. در نتيجه همه بايد بدانيم كه در آرامش و امنيت براي همديگر سهمي داريم.

 

مدير عامل موسسه ناجي هنر با تاكيد بر اينكه اين پيشگيري اجتماعي به مشاركت و تخصص صاحبان عقل و خرد و قلم با انجام و فرجام موضوع مورد نظر نيازمند است، گفت: در واقع بايد از همه اين عوامل بهره بگيريم تا به پيشگيري اجتماعي و شعار اقتدار نرم برسيم مبني بر اينكه پذيرش و تمايل مردم به مشاركت پليس است و اين عرصه كاملا با نرم‌افزار سروكار دارد. با تدابيري كه انجام شده و رهنمودهايي كه سردار نيروي انتظامي انجام دادند در حال حركت به اين سمت و سو هستيم، نتايج خوبي عايد شده و نتيجه‌اش هم همين نمايشگاهي است كه مي‌بينيم عوامل با ارائه تصاوير خوب اي اتفاق را ميسر كرده‌اند.

 

وي در رابطه با ارزيابي خوب از اين جشنواره، گفت: بر اساس تعدادي از كاريكاتورهايي كه ديدم، از جهت حجم كار و تنوع تصاوير در اين جشنواره، مي‌توان گفت مشخصا براي اين مشاركت صورت گرفته، بسياري از موارد معنادار بود.

نظر شما