دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۰:۵۳
کد خبر: ۵۶۹۸۵
|
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۵
شهردار تهران گفت: امروز تنها راه نجات ما در عرصه هاي مختلف مديريتي ، مسئوليتي ، کاري و همچنين در مسايل شخصي ، رفتاري از بعد حقيقي و حقوقي تاسي کردن به فرهنگ جهاد و شهادت است.

به گزارش «شهر» و به نقل از روابط عمومي شهرداري تهران، دکتر محمد باقر قاليباف در مشهد و بيست و هشتمين سالگرد شهادت سرلشگر حاج هاشم ساجدي که با حضور مسئولان لشکري و کشوري و استاندار خراسان رضوي برگزار شد ، ضمن تبريک عيد سعيد قربان افزود: همه ما بر اين باوريم که شهداي عزيز با تاسي به فرهنگ عاشورا و اهل بيت (ع) زندگي و مسير خود را انتخاب کردند و در اين راه به اهداف خود رسيدند.

 

وي با بيان اين که شهدا به درستي عيد قربان را درک کردند ، اظهار داشت: در حقيقت آن ها به عنوان فرزندان حضرت ابراهيم (ع) با تمام وجود اين موضوع را باور کردند که دل بستگي به عزيزان ، فرزندان و دنيا يعني شرک به خدا و جايي که خداوند بخواهد همه چيز خود را فدا مي کنند.

 

قاليباف با اشاره به اين که انسان زماني مي تواند عيد بگيرد که هرچه دارد در راه خدا بدهد ، گفت : قرب به خدا قرباني مي خواهد و در کلام و حرف و سخن نيست بلکه در عمل و رفتار انسان است و خداوند عمل خوب را مي پسندد نه سخن خوب را.

 

شهردار تهران انتخاب نام «سنگرسازان بي سنگر» را براي شهدا انتخابي به جا و به حق دانست و يادآور شد: شهدا از عيد قربان به تمام معنا درس ايثار ، فداکاري و جهاد گرفتند و خداوند هم آن ها را براي هميشه تاريخ ماندگار کرد.

 

وي اضافه کرد: آنها به تمام معنا درک کردند که مشتري شان جز خدا کسي نيست و به هر کس جز خدا اگر خود را به هر قيمتي بفروشند ارزان فروخته اند . لذا با صاحب اصلي خود معامله کردند تا براي هميشه ماندگار شوند.

 

قاليباف ادامه داد: ما از شهدا و فرهنگ جهاد و شهادت اين درس را گرفتيم که آن ها در اوج اخلاص ، خداباوري ، عقلانيت ، ديانت و اطاعت از ولايت چشم بر همه ماديات دنيا بستند و از شرک دوري کردند و حاضر شدند هرآنچه برايشان عزيز و ثمره حيات و زندگي شان است را در راه خدا بدهند . به راستي که آنان درک واقعي از عيد قربان ، عاشورا و کربلا داشتند.

 

وي با اشاره به سخني از شهيد چمران مبني بر اين که وقتي شيپور جنگ زده شود فرق بين مرد و نامرد مشخص مي شود ، تصريح کرد : وقتي سفره خون پهن مي شود آن هايي که بدون فخر فروشي و منت در سفره خون حاضر مي شوند مي دانند که اين تنها فرهنگ نجات دهنده زندگي ماست.

 

به گفته شهردار تهران ، انصاف اين است که هيچ گاه شرايط ما سخت تر از دوران دفاع مقدس نبوده اما هيچ دوراني هم شيرين تر ، ماندگار تر و پربرکت تر از دوران دفاع مقدس نبوده است.

 

وي تصريح کرد : ما در جنگ پيروزي نظامي داشتيم و نبايد فکر کنيم جنگ فقط با قطع نامه تمام شد.

 

قاليباف ادامه داد: امروز ببينيد از برکات جنگ چه اتفاقاتي افتاده است. امروز صدام و دشمنان اسلام و انقلاب اسلامي کجايند ؟ آمريکايي ها با اين همه سرمايه گذاري در خاورميانه امروز کجا هستند ؟

 

وي با بيان اينکه اگر منطبق با سنت هاي الهي حرکت کنيم کارمان درست است و پيروزي با ماست افزود : اگر از اين مدار خارج شويم ولو اينکه هزاران حرف هم بزنيم خير و برکت در کارمان نخواهد بود و موفق نمي شويم.

 

شهردار پايتخت جمهوري اسلامي ايران در ادامه اظهار داشت: اگر در جامعه اي فرهنگ جهاد و شهادت طنين انداز باشد و جامعه و افراد جامعه اول همسايه ، دوست و برادر و خواهر مسلمان را ببينند سپس خود را ، حتما به موفقيت مي رسيم ولي زماني که اول خود را ببينند ، تحت هر نامي زندگي و مديريت کنند دير يا زود محکوم به شکست خواهند بود.

 

به گفته قاليباف در جامعه اي که ربا تحت هر نامي سيطره بيندازد ، خير و برکت در زندگي مادي آن از بين خواهد رفت.

 

وي گفت: نمي توانيم بگوييم با ربا زندگي مي کنيم و با مديريت آن را حل مي کنيم زيرا خالق جهان گفته با اين کار محکوم به شکستيم. بايد بدانيم با دروغ ، ريا و تزوير نمي توان کاري کرد.

 

شهردار تهران تاکيد کرد: حرمت آبروي يک مسلمان مثل خانه خداست و اگر ريختن آن باب شد بدانيد خير و برکت از آن محيط ، شهر و کشور رخت مي بندد.

 

وي يادآور شد : اين موضوعات بايد جز باورهاي ما باشد و اگر در اين مدار حرکت کنيم نبايد اصلا نگران تحريم و امثالهم باشيم بلکه بايد نگران رفتار خود باشيم . بايد نگران تقوا به خرج ندادن باشيم و نگران اين باشيم که از خرد جمعي استفاده نکنيم. در ميدان جنگ خبري از بي تدبيري ، بي عقلي و بي برنامگي نبود و همه با خرد جمعي کار مي کردند.

 

قاليباف در ادامه با ذکر خاطراتي از شهيد هاشم ساجدي ، در وصف اين همسنگر روزهاي دفاع مقدس خود گفت: اين شهيد والامقام در آن دوران زحمات بسياري کشيد. او فرزندان خود را رها کرده و به جبهه آمده بود اما انصافا جزو عزيزاني بود که در رسيدگي به رزمندگان براي همه پدري کرد.

 

وي راه اندازي کانکس‌هاي حمام در جبهه ها را از جمله اقدامات بسيار موثر اين شهيد دانست.

 

بر اساس اين گزارش در اين مراسم که با استقبال پر شور شهروندان مشهدي و هموطنان و همرزمان آن شهيد از اقصي نقاط ميهن اسلامي مواجه شده بود برنامه هاي متنوعي اجرا شد.

نظر شما