دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۳۲
کد خبر: ۵۶۹۸۹
|
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۱ - ۰۹:۳۸
دفاتر خدمات مسافرتي قيمت تورهاي گردشگري خود را به مقصد شهر مشهد و جزيره کيش در تعطيلات عيد غدير و عيد قربان 100 تا 200 هزار تومان افزايش دادند. افزايش قيمت تورها در حالي صورت مي‌گيرد که معاونت گردشگري کشور گفته است افزايش نرخ تورها خلاف مقررات است.

به گزارش شهر به نقل از مهر که خبر گران‌شدن قيمت تورهاي گردشگري را اعلام کرده است از گران شدن نرخ تورهاي گردشگري در تعطيلات پايان هر هفته نيز خبر داد.


براساس اين گزارش در تعطيلات آخر هفته دفاتر خدمات مسافرتي ايران، رسمي را براي خود برگزيده‌اند که براساس آن تورهاي گردشگري به مقصد جزيره کيش، در ايام آخر هفته 25هزار تومان نسبت به روزهاي ديگر هفته افزايش قيمت دارد. از سوي ديگر در ايام تعطيلات مذهبي و اعيادي مانند نيمه شعبان، عيد غدير، عيد قربان و... قيمت پکيج تورهاي گردشگري اين جزيره حتي درصورت تطبيق يکي از اين روزها با جمعه، باز هم طبق نرخ افزايش مي‌يابد ولي اين‌بار افزايش نرخ تا 200هزار تومان هم رسيده است. به گزارش مهر، قيمت تور کيش ويژه روزهاي شنبه تا چهارشنبه براي هتل‌هاي سه ستاره در آبان‌ماه حدود 300هزار تومان و هتل‌هاي چهار ستاره حداقل 330هزار تومان است.


هر چند که نوع و ميزان خدمات در اين قيمت‌ها تأثير بسزايي دارد اما مي‌توان گفت رده نرخ تورهاي گردشگري براي هتل‌هاي سه ستاره و چهار ستاره با خدمات متوسط و با همين قيمت در ايام عيد غدير خم و قربان (که اتفاقا عيد قربان با روز جمعه تطابق داشت)، با 150هزار تومان اضافه يعني حدود 400 تا 450 هزار تومان فروخته مي‌شود.


تورهاي شهر مشهد مقدس نيز پس از تور کيش عنوان گران‌ترين قيمت تور را از سوي دفاتر خدمات مسافرتي به‌خود اختصاص داده‌اند. به‌گونه‌اي که اين تورها در ايام تعطيلات سوگواري و اعياد، تا 100هزار تومان افزايش نرخ دارند.


مديرکل دفتر امور مراکز و خدمات گردشگري معاونت گردشگري سازمان ميراث فرهنگي افزايش نرخ توسط آژانس‌هاي مسافرتي را خلاف قانون دانسته و به خبرگزاري مهر گفت: درصورت مشاهده با متخلفان برخورد مي‌شود.


به گفته مرتضي شريفي، در سال 90 و 91 نيز به همين دليل با 41دفتر خدمات مسافرتي که تخلفاتي از جمله، رعايت‌نکردن قوانين، افزايش نرخ، شکايت مسافران و نارضايتي درباره عدم‌انطباق خدمات‌دهي با موارد مندرج در قراردادها داشتند برخورد شده تا جايي که به تعطيلي اين دفاتر منجر شده است.


وي افزود: قيمت هتل، خدمات و بليت مشخص است و آژانس‌ها حق دارند تنها 15درصد سود روي هر تور گردشگري بگيرند. بنابراين اگر مشخص شود که اين سود بيشتر از 15درصد است مسافر حق دارد شکايت خود را از آژانس ارائه‌دهنده تور به معاونت گردشگري ببرد.


براساس آنچه در اين گزارش آمده است، افزايش نرخ تورهاي کيش و مشهد در ايام تعطيلات به يک رسم معمول ميان برخي آژانس‌ها تبديل شده، به اين معنا که تاکنون برخورد جدي با اين موضوع از سوي معاونت گردشگري صورت نگرفته است.

نظر شما