دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۴۳
کد خبر: ۵۶۹۹۵
|
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۶
اماني در مراسم تجليل از کارمندان نمونه منطقه 21:
بزرگداشت روز کارمند و تجليل از کارمندان نمونه شهرداري تحت عنوان جشنواره شهيد رجايي با حضور قائم مقام معاونت مالي واداري شهرداري تهران،شهردار،معاونان و کارکنان شهرداري منطقه 21 در سالن ققنوس مرکز آموزش هاي اجتماعي منطقه برگزار شد.

به گزارش «شهر» و به نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه 21، در ابتداي مراسم ناصر اماني قائم مقام معاونت مالي و اداري شهرداري تهران و رئيس ستاد برگزاري جشنواره شهيد رجايي با حضور در جمع پرسنل شهرداري منطقه 21 ضمن تبريک اعياد پيش رو و دهه ولايت از تلاش هاي شهردار و پرسنل منطقه 21 قدرداني کرد.

 

وي در خصوص جشنواره شهيد رجايي و تجليل از کارمندان نمونه شهرداري گفت:تمامي نيروهاي انساني شاغل در شهرداري از ديدگاه مديريت شهري افرادي نمونه،زحمتکش و قابل تقدير هستند ولي بدليل محدوديت هاي موجود امکان تقدير و تجليل از همه وجود ندارد و افرادي به نمايندگي از آنها انتخاب شده و مورد تقدير قرار مي گيرند.

 

اماني افزود: يک سازمان اداري براي پيشبرد اهداف و تحقق آرمان هاي خود در جهت کسب رضايت عمومي شهروندان جامعه به سه سرمايه، اعم ازاقتصادي،انساني و اجتماعي نياز دارد و فلسفه وجودي هر جامعه براي بقاء و ادامه حيات در اين سه مورد خلاصه مي شود.

 

قائم مقام معاونت مالي و اداري با اشاره به اينکه سرمايه هاي اقتصادي و انساني براي هر سازماني جز نيازهاي اوليه محسوب مي شود،تأکيد کرد : سرمايه اجتماعي،اکتسابي است و هر فرد بايد تمام تلاش و همت خود را در جهت دستيابي به اين مقوله مهم بکار گيرد و در اين راستا کشور ايران جز کشورهايي است که از لحاظ منابع و دارايي هاي اقتصادي و سرمايه اي چيزي کم و کسر ندارد و اين منابع بايد در جهت بکارگيري صحيح نيروهاي انساني و در پي آن کسب سرمايه اجتماعي و بهره برداري بهينه از آن حرکت کند.

 

وي اظهار داشت:حيات يک سازمان بر اساس سرمايه اجتماعي آن جامعه است و هر چقدر که سرمايه اجتماعي بيشتر باشد سازمان پوياتر،فعالتر و رو به جلوتر در راستاي خدمت رساني بهينه به شهروندان و جلب رضايت انها گام بر ميدارد وبطور خلاصه مي توان گفت:برون داد سرمايه اقتصادي و انساني،سرمايه اجتماعي است.

 

اين مقام مسئول در شهرداري با بيان اينکه شهرداري تهران طبق برنامه هاي از پيش تعيين شده رمز تلاش و حرکت در سازمان هاي خود را کشف سرمايه هاي اجتماعي مي داند گفت:به همين دليل و کشف اين مقوله مهم بود که دکتر قاليباف شهردار تهران،شهرداري را از نهادي صرفآ خدماتي به نهادي اجتماعي،رفاهي و خدماتي تبديل کرد و از طريق فعاليت ها و اقدامات موثر و در سطح بالا و در اوج تحريم ها و فشارهاي اقتصادي،تهران را به سمت کلان شهري نزديک به ايده آلهاي شهري حتي در سطح جهاني سوق داد،بطوريکه چندي پيش در شهر ناپل ايتاليا،شهر تهران در کنار وين الگوي برتر شهري ميان چندين پايتخت جهاني انتخاب شد و اين مهم جز در سايه جلب اعتماد عمومي شهروندان نسبت به اقدامات شهرداري ها و اطمينان به مديران آن محقق نمي شد.

 

اماني در پايان با اشاره به اينکه قطعآ در اداره امور در همه سازمانها نواقص و کمبودهايي وجود دارد و همه اقدامات نسبي است بيان کرد:با همه اين تفاسير شهرداري اقدامات خوبي را در جهت رفاه حال شهروندان و مثبت کردن ديد عموم آنها به شهرداري و مديران آن انجام داده است و نتيجه اين اقدامات بصورت کاملآ مشهود و ملموس در سطح شهر تهران و تمامي مناطق آن بارز است و طبق نظرسنجي ها از شهروندان تهران،شهرداري با فاصله زيادي از نظر مردم در خدمتگزاري و ارائه خدمات بهتر و بيشتر به آنها در رأس قرار دارد.

 

در ادامه اين مراسم مصطفي سليمي شهردار منطقه نيز ضمن تشکر و قدرداني از تمامي پرسنل منطقه،گفت:تمامي ارائه خدمات و فعاليت هاي شهرداري به شهروندان اعم از عمراني،خدماتي،اجتماعي و غيره حاصل تلاش و پشتکار شبانه روزي و خالصانه تمامي پرسنل در همه حوزه ها است.

 

وي افزود:تمامي کسانيکه در سيستم اداري شهرداري مشغول به کار هستند داراي يک پيکره واحد و با يک فکر منطقي و عاقلانه در راستاي ايجاد شهري پويا و در حال حرکت به سمت پيشرفت و آباداني هر چه بيشتر، گام بر ميدارند.

 

شهردار منطقه 21 با بيان اينکه تمامي تلاش کارکنان شهرداري خدمت رساني بروز،رعايت استانداردهاي کاري و جلب رضايت عمومي شهروندان در حوزه هاي خدماتي،ترافيکي،شهري،اجتماعي و ديگر موارد است گفت:تمامي موارد ذکر شده،جز با در اختيار داشتن نيروي انساني قوي،کارآمد،تحصيلکرده،جسور و با انگيزه بالا به ثمر نمي رسد و اگر پرسنل از لحاظ فکري ،امنيت شغلي و اقتصادي آرامش داشته باشند قطعآکارايي بهتر و مقبول تري را در جهت ارائه خدمات به شهروندان خواهند داشت.

 

وي اظهار داشت: در ميان کارکنان بايد شايسته سالاري حاکم باشد و همه افراد از پايين ترين سطوح اداري تا مديران رده بالا بر اساس توانمندي ها و استعدادهاي خود بکار گرفته شوند و همه بايد در جهت ايجاد ساختاري قوي،مقتدر و با انگيزه مسئوليت هايشان را در قبال ارضاي افکار عمومي و رضايت آنها بکار گيرند.

 

سليمي در ادامه با تاکيد بر اينکه تمامي کارکنان بايد در مواجهه با مشکلات ،  قوي ، شجاع و صبور باشند تاکيد کرد: بايد در برابر انتقادات و مشکلات،در گام اول مشکلات را شناسايي کرده،در گام دوم آنها را بپذيريم و در گام آخر تلاشمان را براي برطرف کردن آنها با آرامش و سعه صدر بکار گيريم و در نهايت با حل مشکلات شهروندان به سمت وسوي مثبت کردن ديد عموم جامعه از فعاليت ها و اقدامات شهرداري تهران در جهت خدمت رساني به آنها پيش رويم.

 

وي افزود:در سيستم هاي اداري اگر هر فرد شاغل در آن مجموعه به وظايف محوله خود آگاه باشد ممکن است مشکلات بطور کامل حل نشود،ولي قطعا از حجم آنها کاسته خواهد شد و با همت و عزمي جزم و با عنايت و لطف الهي از آنها عبور خواهيم کرد.

نظر شما