دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۱۹
کد خبر: ۵۷۰۴۵
|
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۶
گزارشي فيلم‌ها و مجموعه‌هاي سيما/
«دختران حوا»، «نظر كرده» و «همسايه ها» و غيره از جمله مجموعه‌ها و فيلم‌هايي است كه به زودي از شبكه‌هاي تلويزيون پخش مي‌شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگي «شهر»، مجموعه‌هايي از جمله «دختران حوا»، «نظر كرده» و «همسايه‌ها» و غيره در سيما توليد مي‌شود كه گزارش آن در ذيل مي‌آيد. 

 

مجموعه تلويزيوني «دختران حوا» به کارگرداني حسين سهيلي زاده و تهيه کنندگي علي اکبر جناغي و عزيز عليزاده به زودي از شبکه تهران روي آنتن خواهد رفت.

 

با اتمام مجموعه نمايشي«تکيه بر باد»، مجموعه «دختران حوا» از توليدات گروه اجتماعي شبکه تهران در کنداکتور پخش قرار مي‌گيرد.

 

داستان اين مجموعه درباره زني به نام ثريا است که وي در زندان در آخرين روزهاي زندگي خود پرده از رازي بزرگ برداشته و از شيوا مددکار زندان کمک مي طلبد. در اين راه شيوا براي پي بردن به اين راز درگير ماجراهاي مختلف مي شود. «دختران حوا» زندگي سه دختر در سه قشر جامعه که با فرهنگ هاي متفاوت زندگي مي کنند ، در قاب تلويزيون ديدني مي‌شود.

 

اين مجموعه در 34 قسمت 30 دقيقه‌اي آماده شده و جمعي از هنرمندان پيشکسوت و جوان همچون يکتا ناصر در نقش شيوا ، پوريا پورسرخ در نقش بهزاد، امير حسين رستمي در نقش مسعود آزاد، نيما شاهرخ شاهي در نقش کامران ، گوهر خير انديش در نقش ثريا ، ايرج راد در نقش دکتر شمس و غيره ايفاي نقش مي کنند.

 

در ساخت اين مجموعه سهيل نوروزي ( مدير تصوير برداري ) ، مهدي آزادي ( مدير صدا برداري ) ، نازي پرتوزاده ( طراح صحنه و لباس ) ، محمد قومي ( طراح چهره پردازي ) ، امير سليماني ( دستيار اول کارگردان و برنامه ريز )، نعمت الله عيني ( مدير توليد ) ، شکوفه هاشميان ( عکاس ) ، آتوسا شاه سياه ( منشي صحنه ) با کارگردان همکاري مي کنند .

 

بر اساس اين گزارش، شهرک غرب ، بلوار فردوس ، محله طرشت، زندان ، شهرک سينمايي دفاع مقدس و غيره از لوکيشن‌هاي اصلي «دختران حوا» بوده است.

 

«نظر كرده» در قاب تهران

 

تصوير برداري اپيزود «نظر كرده» از مجموعه «شايد براي شما هم اتفاق بيفتد» ويژه ماه محرم به کارگرداني امير مسعود آقابابانيان شروع شد.

 

داستان اين اپيزود با بازي رضا مولايي، رضا توکلي، کيانا قهاري و محمد مالکي درباره شخصيتي به نام عطا است که او به تازگي از زندان آزاده شده و تلاش مي کند تا پول ديه خود را با کار کردن در بازار تهيه کند. او براي پرداخت ديه سنگين خود با يکي از دوستانش به نام کريم تصميم مي گيرند تا با داستان هاي ساختگي براي کسبه بازار و رييس شان ( حاج غفار ) را فريب دهند.

 

از عوامل ديگر توليد اين اپيزود مي‌توان به حسن صداقت به عنوان مدير توليد ، مسعود کرمي و محمد محمود سلطاني گروه نويسندگان، تصوير بردار ناصر کلايه اشاره كرد. 

 

امروز شبكه چهار در نمايشگاه مطبوعات

 

مخاطبان فرهيخته شبکه چهار مي توانند رويدادها و تازه هاي نوزدهمين نمايشگاه بين‌المللي مطبوعات و خبرگزاري‌ها را هر روز از شبکه چهار سيما تماشا کنند.

 

شبکه چهار سيما از يکشنبه 7 آبان ماه به مدت 7 روز رويدادهاي فرهنگي را پوشش مي‌دهد.

 

اين برنامه در طي هفته در سه نوبت با حضور در محل برگزاري جشنواره با دعوت از اساتيد، نويسندگان و فعالان حوزه مطبوعات به صورت زنده به روي آنتن مي رود.

 

اجراي اين برنامه را فائزه نعمتي بر عهده دارد و اولين قسمت آن 7 آبان ساعت 17:00 به روي آنتن شبکه چهار سيما خواهد رفت.

محمد کلاسي بهار موسيقي «همسايه ها» را مي سازد

 

به محض آماده شدن و ضبط موسيقي ساخته شده، محمدرضا يوسفي صداگذاري کار را به پايان مي رساند و نسخه نهايي تحويل سيما فيلم مي شود.

 

نسخه نهايي در 88 دقيقه آماده شده که پس از ساخت تيتراژ در 90 دقيقه به منظور بازبيني به مرکز سيمافيلم ارائه خواهد شد.

 

اين فيلم داستان فردي را به تصوير مي کشد که نسبت به خيانت هاي اطرافيانش حساسيت دارد و مي خواهد دنيا را از اين خيانت ها پاک کند، اما در اين حين اتفاقي مي افتد و او در ميابد که همسايه ديوار به ديوارش يک جنايتکار است و در صدد بر مي آيد تا با او مقابله کند.

عليرضا رئيسيان «همسايه ها» را براي گروه اجتماعي مرکز سيما فيلم تهيه‌ مي‌كند.

 

مفهوم شناسي «فرهنگ متعالي» در شبکه قرآن و معارف سيما

 

« فرهنگ متعالي » عنوان برنامه اي ست که در آن به بررسي همايش هاي برگزارشده با موضوع «مفهوم شناسي فرهنگ متعالي از ديدگاه قرآن و عترت در زندگي روزمره» پرداخته خواهد شد.

  

« فرهنگ متعالي » برنامه ترکيبي است که در آن سعي شده است، از مقاله ها و طرح هاي پژوهشي ارائه شده در همايش هاي دانشگاهي با موضوع « فرهنگ متعالي از ديدگاه قرآن وعترت در زندگي روزمره » استفاده شود. و صاحبان مقاله و پژوهشگران نيز به صورت چکيده وار در باره کار هاي تحقيقاتي خود صحبت مي کنند.

  

اين برنامه در 5 قسمت به تهيه کنندگي « رضا خوبي » تهيه شده است، که مفهوم شناسي فرهنگ متعالي، راهکارهاي مفهوم شناسي فرهنگ متعالي و آسيب شناسي آن و ... از جمله موضوعات اين برنامه مي باشد.

 

اين برنامه ترکيبي، از بخش هاي متنوعي چون بحث هاي کارشناسي با حضور احمد ابوالقاسمي ، دکتر هادي مؤذن و دکتر رضا رسولي، گزارش هاي مردمي، وله ها و ... تشکيل شده است.

 

اين برنامه روزهاي شنبه، دوشنبه، چهارشنبه و جمعه ساعت 2 بامداد به مدت 30 دقيقه به روي آنتن شبکه قرآن و معارف سيما مي رود. 

 

سري جديد مجموعه انيميشن «رستوران جنگل» از آذرماه

 

سري جديد انيميشن «رستوران جنگل» به کارگرداني رضا حنفي و تهيه کنندگي مرکز پويانمايي صبا با تکنيک سه بعدي کامپيوتري مراحل پاياني توليد خود را سپري مي‌کند.

 

پس از توليد و پخش 13 قسمت اول مجموعه انيميشن «رستوران جنگل» در نوروز 91، در حال حاضر 13 قسمت دوم اين مجموعه توليد شده و توسط محمود آقامحمدي در مرحله آهنگسازي است.

 

اين مجموعه طي چند هفته آينده با مدير دوبلاژي شوکت حجت دوبله خواهد شد و سري جديد اين مجموعه از آذر ماه سال جاري روي آنتن مي رود.


نظر شما