شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۳۹
کد خبر: ۵۷۰۵۰
|
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۱ - ۰۸:۲۳
اولين کارگاه آموزشي مجسمه‌سازي با سنگ
لوکا مارووينو، مجسمه‌ساز ايتاليايي ستايش‌شده جهاني، صبح سه‌شنبه نهم آبان، وارد تهران مي‌شود تا اولين کارگاه آموزشي مجسمه‌سازي با سنگ را با حضور 16 هنرمند مجسمه‌ساز ايراني برگزار کند.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي گالري آريا، اين رويداد مهم به ابتکار آموزشگاه هنرهاي تجسمي آريا با همکاري کارخانه «سبا سنگ» برپا مي‌شود. اين کارگاه در 12 روز و 100 ساعت آموزشي در کارخانه «سبا سنگ» در شمس‌آباد، حوالي فرودگاه امام خميني‌(ره)، داير خواهد بود و در پايان دوره به انتخاب لوکا و بهروز دارش به دو هنرمند برگزيده لوح تقدير و سکه بهار آزادي اهدا مي‌شود.


لوکا مارووينو، هنرمند ستايش‌شده جهاني، برنده سه جايزه در سمپوزيوم‌هاي کره جنوبي، فرانسه و تهران است. او همچنين در کشورهاي لهستان، آلمان، انگلستان و فرانسه نمايشگاه انفرادي مجسمه برگزار کرده و اينک استاد دانشگاه هنرهاي زيباي کارارا و مدرس تخصصي مجسمه‌سازي با سنگ است.



اهميت اين رويداد در اين است که تجربه مجسمه‌سازي با سنگ، موانع بسياري را بر سر راه هنرمند قرار مي‌دهد. دستيابي به قله‌هاي سنگي مورد نظر هنرمند، دشواري حمل و نقل، تقبل هزينه‌هاي گزاف، برخورداري از فضاي کارگاهي مناسب و تجهيزات لازم از جمله اين موانع هستند.


اينک با برپايي اين کارگاه مبتکرانه از سوي گالري آريا در فضاي آزاد کارخانه سبا سنگ، اين اميد وجود دارد تا در کنار متريال‌هايي چون برنز و خمير کاغذ، سنگ که تکنيکي بسيار رايج در مجسمه‌سازي دنياست، به تجربه مجسمه‌سازان جوان ايراني نيز درآيد و با همکاري نهادهايي نظير سازمان زيباسازي شهرداري تهران زمينه‌هاي استفاده از مجسمه‌هاي سنگي در مبلمان شهري فراهم شود.



هنرمندان حاضر در اين کارگاه آموزشي صبح هر روز با حضور در مکان آموزشگاه هنرهاي تجسمي (گالري آريا) به محل کارخانه «سبا سنگ » راهي مي‌شوند.

نظر شما