شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۳۷
کد خبر: ۵۷۰۵۶
|
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۱
معاون حمل و نقل ترافيک شهرداري تهران علت تاخير در توسعه دوچرخه سواري را عدم توان توليدکنندگان در تامين تعداد دوچرخه‌هاي مورد نياز عنوان کرد .

به گزارش خبرنگار «شهر» سيدجعفر تشکري هاشمي شب گذشته در حاشيه افتتاح و بازديد از نمايشگاه تيتر، عکس و کارتون ترافيکي در جمع خبرنگاران اظهارداشت: برخي نقاط شهر که به دليل حجم انبوه خودروها موجب ايجاد مشکل در سکونت و تردد شهروندان شده است، بايد براي تردد عابران پياده مناسب سازي شده و فرهنگ پياده روي را ترويج داد.

 

معاون شهردار تهران در مورد ايجاد فرهنگ دوچرخه سواري و توسعه اين حمل ونقل پاک در تهران گفت: برخي افراد معتقدند به دليل شيب هاي تند يا آلودگي هوا نمي‌توان با دوچرخه در شهر تردد کرد و اين روند چرخه باطلي در استفاده از اين نوع حمل و نقل ايجاد کرده است.

 

وي با بيان اين که اين نگاه موجب استفاده بيشتر از خودرو و افزايش آلودگي هوا مي‌شود، افزود: به همين منظور سعي داريم دوچرخه را در اختيار همه شهروندان قرار دهيم.استفاده از اين وسيله تاکنون با استقبال مردم روبرو شده است.

 

تشکري هاشمي افزود: البته براي تحقق اين امر و ايجاد احساس آرامش براي شهروندان دوچرخه‌سوار بايد اقدامات تکميلي نيز انجام شود که در اين مورد مي توان به ممنوعيت تردد خودروها در برخي از خيابان ها و اختصاص آن به دوچرخه سواري و پياده روي و ايجاد مسير امن اشاره کرد که در دستور کار شهرداري قرار دارد.

 

معاون حمل و نقل ترافيک شهرداري تهران، تصريح کرد: در حال حاضر مشکل اصلي در اين زمينه ورود دوچرخه بيشتر به خيابان هاي شهر است.سازندگان داخلي هنوز قدرت تامين تعداد مورد نياز ما را ندارند و با وجود قراردادهايي که شهرداري با بعضي توليد کنندگان منعقد کرده است، هنوز دوچرخه‌اي تحويل داده نشده است و مشکلاتي در اين زمينه وجود دارد.

 

وي افزود: همزمان با انعقاد قرارداد با توليدکنندگان برنامه اي براي واردات دوچرخه نيز داريم که به دليل مشکلات ارز اين مهم تاکنون محقق نشده است.با اين وجود تلاش خواهيم کرد دوچرخه هاي بيشتري را در اختيار شهروندان قرار دهيم.به نحوي که اگر شده است به تک تک مغازه‌ها رفته و دوچرخه مي‎خريم تا به قول مان عمل کنيم.

 

تشکري هاشمي تصريح کرد: قفل اصلي اين موضوع نرسيدن دوچرخه‌ها است که اميدواريم توليدکنندگان به قول هاي خود سريع تر عمل کنند و يا راه براي واردات دوچرخه باز شود.

 

معاون حمل و نقل ترافيک شهرداري تهران يادآورشد: خبرنگاراني که از دريافت آرم طرح ترافيک خود صرف نظر کنند به عنوان هديه دوچرخه دريافت خواهند کرد.

 

بنابراين گزارش کاظمي دينان دبير جشنواره «رسانه و ترافيک» نيز بابيان اين که خبرنگاران استقبال خوبي از جشنواره ترافيک و رسانه داشته اند گفت : آثاري که خبرنگاران در اين حوزه منتشر مي کنند تاثير بسياري در سطح جامعه دارد و مي تواند نقش تاثير گذاري بر فرهنگ ترافيک داشته باشد. او ادامه داد:اثار ارسالي از لحاظ محتويي از سطح مناسبي برخوردار بوده و بيش از 1300 اثر هم به جشنواره ارسال شده است .

 

بنابراين گزارش ،نمايشگاه تيتر، عکس و کارتون هاي ترافيکي به عنوان بخش جنبي پنجمين دوره جشنواره «رسانه و ترافيک» عصر روز گذشته 6 آبان گشايش يافت. اين نمايشگاه تا 12 آبان در سالن‌هاي بهار و تابستان خانه هنرمندان برپا است.

نظر شما