به گزارش «شهر» و به نقل از روابط عمومي شرکت متروي تهران وحومه ، تست سرد به منظور کنترل نهايي ابعاد و اندازه سازه تونل ، ايستگاه ، کيفيت روسازي خط ، و رگلاژ نهايي تجهيزات برق رساني، توسط قطار واقعي صورت مي گيرد.
در زمان انجام تست سرد ، لبه سکو، ارتفاع سقف کاذب در محدوده ايستگاهها، ابعاد ديوارها و سقف تونل مخصوصا درقوس ها، حفظ فاصله ايمني براي تجهيزات نصب شده در تونل ،درستي رگلاژ نهايي ريل سوم در هماهنگي با کفشک تغذيه قطار، درستي تنظيم ريل حرکتي بررسي مي شود.
در اين تست يک رام قطار توسط ديزل (بدون نيروي موتور قطار) درمسير خط حرکت داده مي شود که در اين عمليات تمام موارد بررسي و صحت عملکرد آن تاييد شد.
براساس اين گزارش بخش مياني خط سه مترو به طول 7 کيلومتر به زودي به بهره برداري مي رسد و هم اکنون ساخت و آماده سازي ايستگاه ها و عمليات ريل گذاري مسير تمام شده است و در حال تجهيز ايستگاهها و طي مراحل نهايي است.
اين بخش از خط 3 مترو تهران حدفاصل ايستگاه چهارراه وليعصر(عج) تا ايستگاه شهيد بهشتي ، با خط يک و خط 4 ايستگاه تقاطعي دارد.
خط سه مترو با طول حدود 37 کيلومتر از بزرگراه آزادگان (جنوبغرب تهران) آغاز و تا منطقه ازگل و نياوران (شمال شرق تهران) ادامه مييابد.