شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۵۷
کد خبر: ۵۷۱۱۱
|
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۷
گزارش شهر از همنشيني با راديو هفت در فرهنگسراي رسانه/
كارگردان «راديو هفت» گفت: برنامه‌اي شاد براي رفع خستگي روزمره شهروندان ساخته‌ايم.

به گزارش خبرنگار فرهنگي «شهر»، عصر دوشنبه 8 آبان، قرار بود نشست «هم نشيني با راديو هفت» در راستاي ايجاد فضاي مناسب براي ارتباط متقابل هنرمندان و اصحاب رسانه در ارائه نظرات و پيشنهادات سازنده، برگزار شود و در اين نشست عوامل برنامه «راديو هفت» از جمله منصور ضابطيان کارگردان، محمد صوفي تهيه کننده، امير علي نبويان و مارال دوستي نويسنده و سعيد توكلي به عنوان مجري برنامه حضور داشته باشند. اما گويا نزديك زمان اجراي برنامه موضوع برنامه تغيير پيدا مي‌كند، به دليل اينكه در زمان پخش برنامه «راديو هفت» از شبكه آموزش در شب‌هاي گذشته دو بار برگزاري نشست «هم‌نشيني با راديو هفت» در فرهنگسراي رسانه اعلام مي‌شود. بدين ترتيب اين اقدامات موجب مي‌شود علاقه‌مندان اين برنامه به طور شگفت‌انگيز به ديدن اين برنامه هجوم بياورند از جمله شركت‌كنندگان اين جلسه مي‌توان به شهروند كرجي و زاهداني اشاره كرد.

 

در حقيقت زمان ورود براي برنامه نشست هم‌نشيني با راديو هفت، با استقبال بسيار زياد شهروندان هنردوست و هنرمنددوست كه سالن برنامه مذكور در اين استقبال پاسخگو نبود و افراد در راهروها و راه‌پله طبقات مشتاقانه به سخنان ميهمانان برنامه گوش مي‌دادند.

 

در ابتداي نشست منصور ضابطيان در پاسخ به پرسش توكلي مجري برنامه مبني‌ بر چگونگي شكل‌گيري و تولد برنامه راديو هفت، گفت: ايده برنامه راديو هفت از تابستان سال 1389 شکل گرفت، زمانيکه مي ديدم چطور بسياري از مردم در زندگي شهري گرفتار ترافيک، آلودگي، روابط پيچيده اجتماعي در کلانشهري مانند تهران‌ هستند و نتيجه آن پس از يک روز چيزي جز خستگي نيست. از طرف ديگر مهمترين ابزار پس از اين فعل وانفعالات تلويزيون بود که نقش ارتباطي مناسبي بر عهده داست، با توجه به اينها تصميم به ساخت برنامه‌اي با محوريت شاد راديو هفت گرفتيم.

 

راديو هفت براي جام‌جم

 

در اين ارتباط صوفي تهيه‌كننده برنامه با اشاره به تصميم اوليه براي توليد اين برنامه در شبكه جام‌جم، تصريح كرد: در اين ميان با پيشنهاد شبكه آموزش مبني بر توليد راديو هفت در اين شبكه روبرو شديم و همچنين اين شبكه به دور از تبليغات و مسائلي از اين قبيل فعاليت مي‌كند، بنابراين كار خود را در اين شبكه آغاز كرديم.

 

ضابطيان در رابطه با تاثير گويندگان در كيفيت و جذابيت برنامه راديو هفت، با اشاره به اينكه ويژگي‌هاي گويندگان و صداي آنها از پارامترهاي كمك كننده به اين برنامه است، گفت: ما همچنين از بازيگران و يا هر كسي كه بتواند مطلبي را گويندگي كند استفاده مي‌كنيم به دليل اينكه اين موضوع باعث جذابيت برنامه مي‌شود.

   

دوستي سرپرست نويسند گان برنامه راديو هفت، در رابطه با شيوه نوشتن خود براي اين برنامه، گفت: موفقيت نوشته‌ها شايد به ماهيت خوب برنامه و استقبال زياد مخاطبان از آن برگردد و اجراي خوب برنامه موجب شده تا اسنتباط كنيم نويسندگي هم خوب بوده است.

 

كارگردان راديو هفت با اشاره به اينكه بيشتر ايده‌هاي آيتم‌ها به صورت گروهي در ميان گذاشته و تصميم گرفته مي‌شود، در رابطه با نحوه شكل‌گيري و ساخت آيتم «كوچولوها»، گفت: شكل‌گيري اين ايده به زماني برمي‌گردد كه به ميهماني رفته بودم و در آنجا كودكي در پاركينگ با سه‌چرخه خود در حال بازي بود و موجب شد كه برنامه‌اي با اين بخش به وجد آيد.

 

قصه‌هايم را مردم مي‌گيرم

 

اميرعلي نبويان در رابطه با موضوعات قصه‌هاي خود، با اشاره به گرفتن بيشتر ايده‌هاي قصه‌هايش از بازخوردهاي برنامه راديو هفت در مواجهه با مخاطبان، اظهار داشت: در واقع همين استقبال امروز مردم در فرهنگسراي رسانه خودش براي من سوژه است.

 

وي با ابراز اميدواري بازگشت همگان به سمت قصه‌خواني، كتاب‌خواني، گفت: به دليل اينكه در دنياي امروز قصه كمترين تاثير منفي را از اتفاقات ناخوشايند مي‌گيرد، بنابراين قصه و قصه‌خواني كمترين تاثير بسيار زيادي در آرامش ذهن مي‌تواند داشته باشد.

 

كارگردان راديو هفت در خصوص انجام تغييرات در ساختار اين برنامه، خاطر نشان كرد: به دليل تغييرات پيرامون‌مان مجبور هستيم، ما هم تغييراتي در برنامه خود اعمال كنيم. بنابراين داستان‌ها ومناسبت‌ها هم در اين برنامه تغييراتي خواهد داشت. در حقيقت هر برنامه‌اي محدوديت‌هايي دارد و برنامه ما هم از اين قاعده مثتثني نيست.

 

پس از سخنان عوامل اين برنامه، پرسش و پاسخ بين حاضران و اين عوامل رد و بدل شد.

 

بر اساس اين گزارش در پايان برنامه مذكور، به عوامل «راديو هفت» از طرف فرهنگسراي رسانه، لوح تقدير و تنديس اهدا شد.

 

نشستي با طرفداران راديو هفت تا پاسي از شب

 

بر اساس اين گزارش، البته بايد گفت كه پايان برگزاري اين نشست تا ساعت 18:00 مقرر بود اما به علت استقبال بسيار زياد علاقه‌مندان از عوامل برنامه «راديو هفت» حاضر، نشست «همنشيني با راديو هفت» ساعت 17:00 پايان يافت. با اين حال عطش طرفداران عوامل برنامه «راديو هفت» در سالن فرهنگسرا فروكش نكرد، ابراز احساسات و علاقه آنها در درون راهروها و طبقات اين فرهنگسرا ادامه يافت، همه علاقه‌مندان اين برنامه در اين شرايط به مطرح كردن صحبت‌هاي خود با اين هنرمندان ادامه دادند و بسياري هم مشغول امضا و دست خط گرفتن از هنرمندان «راديو هفت» بودند.

 

اين پروسه بسيار طولاني شد تا جاييكه در اين ميان گروه‌هاي هم تازه‌اي از طرفداران برنامه «راديو هفت» و عوامل آن به استقبال‌كنندگان قبلي مي‌پيوستند و درون و بيرون فرهنگسراي رسانه پر از طرفداران برنامه «راديو هفت» شد و تا پاسي از شب اين روند ادامه داشت.

 

معاون فرهنگسراي رسانه در اين ارتباط اظهار داشت: برنامه قرار نبود به اين شكل برگزار شود و ناگزير اين ازدحام به وجود آمد اما در هر حال در راستاي عذرخواهي از كمبود جا براي حضار، علاوه بر اعلام عذرخواهي از طرف فرهنگسرا از علاقه‌مندان در برنامه «راديو هفت»، برنامه‌اي را مجددا با اين موضوع در جايي بزرگتر ترتيب خواهيم داد.

 

بر اساس اين گزارش، «راديوهفت» نام برنامه‌اي است که هرشب به جز جمعه‌ها از شبکه آموزش در قالب ده تا پانزده موضوع کوتاه چند دقيقه‌اي پخش مي شود. همچنين حضور شش مجري براي اجرا در هرشب و اجراي قطعه‌ها وشعرها از زبان هنرمندان و چهره‌هاي محبوب از ديگر برنامه هاي راديو هفت است.

نظر شما