شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۰:۰۳
کد خبر: ۵۷۱۳۷
|
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۴
15 آبان و در حاشيه «جشنواره ترافيک و رسانه»/
همايش پياده‌روي ويژه خبرنگاران که ازجمله برنامه‌هاي جانبي در حاشيه برگزاري «پنجمين جشنواره ترافيک و رسانه» محسوب مي‌شود، ساعت 8 صبح روز پنج‌شنبه يازدهم آبان در باغ هنرمندان برگزار مي‌شود.

معاون آموزش سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري تهران با اعلام اين مطلب گفت: شرکت در اين همايش که مختص خبرنگاران با عنوان «پياده تا آن سوي خبر» در محل بوستان هنرمندان که در خيابان ايرانشهر شمالي واقع شده، براي اصحاب رسانه و دست اندرکاران خبر آزاد است.

 

شهرام جباري زادگان با اشاره به اين موضوع که ترويج زندگي غير فعال و تشديد آلودگي هوا از جمله نتايج توجه بيش از حد به خودرو است، افزود: امروزه شهروندان بيش از هر چيز به روحيه شادي و نشاط نياز دارند و در همايش پياده‌روي اصحاب رسانه بر آنيم تا با حضور خبرنگاران که بازوهاي توانمند اطلاع‌رساني در جامعه به شمار مي‌روند، به صورت نمادين بر عنصر پياده‌روي به عنوان يکي از عناصر سه‌گانه «شهر دموکراتيک» که شامل پياده‌روي، دوچرخه‌سواري و حمل و نقل عمومي است، تأکيد کنيم.

 

وي «انسان مداري» به جاي «خودرو مداري» را يکي از شاخص‌هاي جوامع پيشرفته امروزي دانست و تأکيد کرد: در اين همايش آقايان و بانوان فعال در عرصه‌هاي مختلف خبري در دو بخش جداگانه به پياده‌روي پرداخته و با اين حرکت نمادين در مسير ترويج فرهنگ پياده‌روي که همانا توسعه حمل و نقل انساني است، گام بر مي‌دارند.

 

معاون آموزش سازمان ترافيک در پايان خاطرنشان کرد: از خبرنگاران انتظار مي‌رود فعاليت رسانه‌اي خود را در توسعه و ترويج فرهنگ پياده‌روي به عنوان فعاليتي که مي‌تواند روحيه شادابي و سرزندگي را در شهر زنده نگه دارد، افزايش داده و با بهره‌گيري از روند رو به گسترش اين جريان در کلان شهر تهران، در اين زمينه گام‌هاي موثري بر دارند.

 

نمايشگاه تيترها، عکس‌ها و کارتون‌هاي ترافيکي و کارگاه تخصصي ويژه خبرنگاران نيز از ديگر بخش‌هاي جانبي «پنجمين جشنواره ترافيک و رسانه» بود که طي هفته جاري و در آستانه برگزاري مراسم اختتاميه اين جشنواره که صبح روز يک‌شنبه چهاردهم آبان برگزار مي‌شود، نسبت به اجراي آن‌ها اقدام شد.

نظر شما