دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۳۷
کد خبر: ۵۷۱۸۰
|
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۸
بهره‌برداري از نيمه‌شمالي خط 3 در اوايل سال 92/
سه ايستگاه ميدان وليعصر ، فاطمي و تقاطع وصال – آزادي تا پايان سال و با فاصله‌ دو ماه به دو ماه به بهره‌برداري مي‌رسد.

عليرضا عظيم عراقي مجري نيمه شمالي خط سه مترو تهران در گفت‌وگو با خبرنگار «شهر» اظهارداشت: خط سه مترو تهران به طول 37کيلومتر با 28 ايستگاه، در سه فاز از جنوب غرب تا جنوب شرق تهران درحال ساخت است.

 

وي افزود: خط سه از بزرگراه آزادگان درجنوب غربي تهران آغاز و با گذر از بزرگراه‌هاي آيت الله سعيدي و جوانه به ميدان راه آهن مي‌رسد سپس در امتداد خيابان وليعصر (عج) به سمت شمال تغيير جهت داده و با عبور از خيابان‌هاي مولوي، قزوين و ميدان منيريه، در ادامه با گذر ازخيابان‌هاي امام خميني (ره) و جمهوري اسلامي به ايستگاه تقاطعي چهار راه وليعصر (عج) در خط چهار و سپس به ميدان وليعصر (عج) رسيده و با عبوراز تقاطع خيابان‌هاي وليعصر (عج) ودکتر فاطمي وارد خيابان شهيد بهشتي مي‌شود.

 

مجري نيمه شمالي خط سه مترو تهران ادامه داد: اين خط در راستاي خيابان شهيد بهشتي به ايستگاه تقاطعي شهيد بهشتي در خط يک و سپس به تقاطع خيابان شريعتي وشهيد آيت الله قدوسي رسيده و در ادامه به طرف بزرگراه شهيد صياد شيرازي به سمت شمال تغيير جهت داده و با گذراز بزرگراه شهيد بابايي و ميدان نوبنياد به مناطق ازگل و نياوران منتهي مي‌شود.

 

عظيم عراقي تصريح کرد: به زودي بخش مياني خط سه به طول 7 کيلومتر و با 5 ايستگاه از چهارراه وليعصر (عج) تا مصلي امام خميني (ره) بهره‌برداري مي رسد.در اين بخش در مرحله دو ايستگاه ابتدايي و انتهايي که با خط چهار و يک تقاطع دارند،‌راه اندازي مي‌شود.

 

وي افزود: سه ايستگاه ميدان وليعصر ، فاطمي و تقاطع وصال – آزادي نيز تا پايان سال و با فاصله‌هاي دو ماهه به بهره‌برداري مي‌رسد.هم اکنون سکوي اين ايستگاه ها ساخت شده و با بيش از 55درصد پيشرفت فيزيکي در مرحله تکميل سالن فروش بليت و ايجاد دسترسي در خيابان است.

 

مجري نيمه شمالي خط سه مترو تهران گفت: بخش جنوبي اين خط نيز با طول 12 کيلومتر از بزرگراه آزادگان تا چهارراه وليعصر نيز هم اکنون درحال ساخت است که تا پايان سال و حداکثر ارديبهشت سال آينده به بهره برداري مي رسد.

 

عظيم عراقي تصريح کرد: فاز سوم خط سه نيز براساس برنامه ريزي هاي انجام گرفته در مرحله اول از خيابان شهيد بهشتي تا تقاطع بزرگراه شهيد بابايي – قائم تا اوايل سال 92 به بهره برداري مي رسد. اين فاز تا سال 93 تکميل مي شود.

 

وي با بيان اينکه در حفاري خط سه مترو تمام روش‌هاي متداول از جمله روش‌هاي کند و پوش( Cut & Cover) ، ماشين حفار (TBM) و روش اتريشي (NATM) استفاده شده گفت: ساخت مترو در کشور به طور کامل بومي شده، چنانچه همه خطوط و از جمله خط سه متروتهران توسط متخصصان و کار‌شناسان ايراني در حال احداث است.

 

وي اظهارداشت: اين خط با سرفاصله حرکت دو دقيقه ظرفيت جابجايي 45 هزار مسافر درساعت در هر جهت دارد که اين امکان نيازمند 60 قطار است.

نظر شما