دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۰۴
کد خبر: ۵۷۱۸۶
|
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۸
سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران برگزار مي‌کند/
ويژه برنامه «چهار راه کتاب» با موضوع آموزش مهارت هاي خلاصه نويسي، دقيق خواني، تندخواني و برنامه ريزي و مديريت زمان به صورت رايگان و با شعار «کتاب سايه بان شهر» در تمامي مراکز فرهنگي هنري پايتخت برگزار مي شود.

به گزارش شهر به نقل از اداره کل روابط عمومي و امور بين الملل سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران، جعفر رئيسيان زاده مدير فرهنگي هنري منطقه 18 تهران و مسئول اجراي اين ويژه برنامه در ارتباط با اين طرح اظهار داشت: علاقمندان به کسب مهارت هاي چهارگانه مطالعه از تاريخ 14 تا 22 آبان ماه مي توانند در تمامي فرهنگسراها و همچنين کتابخانه هاي سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران ثبت نام کنند.



وي به آغاز کارگاه هاي آموزش طرح چهار راه کتاب از تاريخ 23 آبان ماه اشاره کرد و گفت: اين طرح هم زمان با برگزاري کارگاه ها به صورت سيار و در قالب دو اتوبوس، مقابل دانشگاه هاي صنعتي شريف، اميرکبير، دانشگاه تهران، خواجه نصير و دانشگاه علم و صنعت هم برگزار خواهد شد.



رئيسيان زاده حاشيه نويسي و علامتگذاري در مطالعه را از جمله سرفصل هاي آموزشي دقيق خواني عنوان کرد و گفت: چگونگي استفاده از زمان و مکان براي مطالعه، ترسيم جدول مطالعه، آمادگي براي امتحانات و برنامه ريزي صحيح در اين رابطه در کارگاه برنامه ريزي و مديريت زمان آموزش داده مي شود.


وي با اشاره به اينکه زمان هر کارگاه 10 دقيقه است، تصريح کرد: در کارگاه کل خواني شيوه مطالعه نکات و مطالب مهم کتاب در زمان کوتاه و با سرعت بيشتري آموزش داده مي شود. همچنين در کارگاه خلاصه نويسي نحوه يادداشت برداري و کوتاه کردن مطلب براي فهم بيشتر آموزش داده خواهد شد.


مسئول اجراي ويژه برنامه چهار راه کتاب گفت: جلسات مشاوره اي اين کارگاه به صورت انفرادي و بنا به نياز مخاطب آموزش داده مي شود. از اين رو گروه هاي سني مختلف اعم از دانش آموزان، پشت کنکوري ها و عموم جامعه مي توانند از مباحث آموزشي اين کارگاه ها استفاده کنند.


وي به اجراي اين طرح نمايشگاه ياد يار مهربان سال گذشته و همچنين فرهنگسراي کتاب در ارديبهشت ماه اشاره کرد و گفت: اين طرح مورد استقبال بيش از دو هزار نفر از مخاطبان تهراني قرار گرفته بود.

نظر شما