دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۱۷
کد خبر: ۵۷۲۵۲
|
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۲
معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري منطقه يک گفت: به منظور ارتقاي سطح فرهنگ و نهادينه شدن الگوهاي رفتاري و کرداري ترافيکي در جامعه، زنگ ترافيک براي بيش از يک هزار و 600 دانش آموز در شمال تهران نواخته شد.

به گزارش «شهر» به نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه يک پوريا محمديان معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري اين منطقه گفت: با نواخته شدن 45 زنگ ترافيک در 18 مدرسه، برگزاري جشن ترافيک در مدارس و آموزش هاي عمومي در سراهاي محلات و برپايي غرفه هاي آموزش ترافيک و اردوهاي پارک ترافيک بيش از 12 هزار و 500 ساعت نفر فعاليت آموزشي با رويکرد ارتقاء فرهنگ ترافيک در اين حوزه انجام شده است.

وي افزود: برنامه هاي متنوع آموزشي از جمله آموزش نحوه عبور از محل هاي ايمن در خيابان، پل عابر،زيرگذر، خط عابر و ...،آشنايي با مفاهيم تابلوهاي راهنمايي و رانندگي،لزوم استفاده از کمربند ايمني، لزوم احتياط در سوار و پياده شدن از سرويس و بازي نکردن در خيابان و محل هاي غير ايمن و... براي دانش آموزان اجرا شد.

محمديان کودکان را از جمله آسيب پذير ترين گروه هاي اجتماعي در امر ترافيک دانست و تصريح کرد: آموزش ايمني تردد به دانش آموزان مي تواند نقش مهمي در جلوگيري از حوادث و سوانح داشته باشد و چنانچه آموزش کودکان و خردسالان بر اساس اصول و روش هاي صحيح صورت گيرد ، برنامه هاي آموزشي آن ها کارايي و بازده قابل توجهي در کاهش تصادفات و سوانح و ضايعات جاني و مالي به بار مي آورد .

وي خاطر نشان ساخت : برنامه هاي آموزشي تا پايان سال در 100 مدرسه ديگر نيز اجرا خواهد شد.


نظر شما