سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۱۲
کد خبر: ۵۷۲۵۵
|
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۴
احمد ميرعلايي گفت: در جشنواره فيلم فجر امسال آثار فاخري مانند «چ» ابراهيم حاتمي‌کيا، «استرداد» علي غفاري، «عقاب صحرا» مهرداد خوشبخت و «فرزند چهارم» ساخته وحيد موساييان را از فارابي خواهيم داشت.

به گزارش «شهر» و به نقل از ايسنا، احمد ميرعلايي مدير عامل بنياد سينمايي فارابي اظهار کرد: در راستاي سياست‌هاي دستيابي به جذابيت در سينما، سراغ فيلمنامه‌هايي رفتيم که ممکن است جذابيت لازم را داشته باشند و در عين حال ساخت پروژه‌هايي را در دستور کار قرار داديم که مي‌توانند با قيمت پايين فاخر باشند.

 

وي ادامه داد: امسال در زمينه دفاع مقدس اثر فاخري مانند «چ» را در جشنواره خواهيم داشت. همچنين «استرداد» که بحث فساد شاهنشاهي و دربار را مطرح مي‌کند و «عقاب صحرا» با رويکرد صدر اسلام و زمان حضرت رسول اکرم(ص) است که با توجه به فيلمي که در آمريکا پخش شد، مي‌تواند جذابيت داشته باشد و نظر اذهان جهاني را نسبت به پيامبر اکرم (ص) و شخصيت والاي ايشان جلب کند.

 

ميرعلايي به «فرزند چهارم» اشاره کرد و گفت: فيلمبرداري اين کار در سومالي به اتمام رسيده که موضوع آن به جهان اسلام و بيداري اسلامي مربوط مي‌شود. به نظرم اين آثار مي‌تواند به جشنواره فجر امسال رونق دهد.

 

مديرعامل بنياد سينمايي فارابي با بيان اينکه کارهايي نيز از قبل آماده است خاطرنشان کرد: از جمله «هيس! دخترها فرياد مي‌زنند» پوران درخشنده و برخي از کارهايي که در جشنواره کودک امسال داشتيم.

 

وي ادامه داد: «گهواره مادر» به کارگرداني پناه برخدا رضايي در حال توليد است. همچنين «آشغال‌هاي دوست‌داشتني» که محسن اميريوسفي ساخت آن را آغاز کرده و فيلم‌هاي ديگري چون «نيکان و بچه‌غول» رحمان رضايي و «عمليات مهد کودک» ساخته فرزاد اژدري که که تروکاژهاي بالايي دارند.

 

ميرعلايي خاطرنشان کرد: ما هيچ توليدي را به خاطر رسيدن به جشنواره فجر سرعت نمي‌دهيم تا دچار صدمه ساختاري نشود.

 

وي همچنين درباره اکران همزمان چند فيلم کودک به ايسنا گفت: متاسفانه شرايط اکران در حال حاضر بسيار بد است و بايد مسئولين سينمايي و دست‌اندرکاران اکران جلسه بگذارند و فکري به حال اين وضعيت نابسامان بکنند.

 

ميرعلايي ادامه داد: در حال حاضر 10 فيلم با هم اکران مي‌شوند که اين روند اشکال دارد. همچنين همزماني چند فيلم کودک ضمن اينکه تنوع ايجاد کرده اما با توجه به ظرفيت محدود سينماي ايران، خود فيلم‌ها ضربه مي‌خورند.

نظر شما