دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۱۱
کد خبر: ۵۷۲۷۹
|
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۹
بازپرس ويژه قتل تهران گفت: اصل بر وقوع قتل احمد رضايي است؛ مگر آنکه در ادامه تحقيقات شواهدي خلاف اين ادعا به دست آيد.

به گزارش شهر به نقل از فارس بازپرس ويژه قتل تهران در سالروز قتل احمد رضايي با اعلام اين مطلب افزود: در آبان ماه سال گذشته اطلاع داده شده که فرزند محسن رضايي به نام احمد رضايي به قتل رسيده و جسد وي از کشور امارات به ايران باز گردانده شده است.


وي افزود: به محض اعلام اين خبر دستورات لازم براي انجام تحقيقات و همچنين آزمايش‌هاي لازم صادر شد و محل سکونت اين فرد در شهر دوبي مورد بررسي قرار گرفت.


وي گفت: اولين نکته مربوط به تغيير محل سکونت ايشان بود که در تحقيقات مشخص شد مقتول از دو ماه قبل و به توصيه برخي از دوستانش مبني بر امنيت بالاي هتل گلوريا به اين محل نقل مکان کرده است.


اين مسئول قضايي گفت: احمد رضايي بر اساس عادت، هر روز با دوستان و اقوام خود تماس تلفني داشته اما به يک باره 3 روز اين تماس‌ها قطع مي‌شود که همين امر سبب کشف جسد وي در مشخص شدن موضوع قتل اين فرد شد.


بازپرس ويژه قتل تهران با اشاره به اين مطلب که در پرونده‌هاي اين‌چنيني اصل بر وقوع قتل است گفت: تمام تحقيقات انجام مي‌شود تا اينکه در نهايت يا اين فرضيه تاييد شود يا به دست آوردن اسناد و مدارک لازم موضوع قتل منتفي شود.


وي گفت: جسد احمد رضايي در کف سوئيت به صورت درازکش پيدا شده و اين در حالي است که جسد در نزديکي در ورودي قرار داشت.


بازپرس پرونده قتل احمد رضايي افزود: متاسفانه پليس امارات جسد احمد رضايي را بدون محتويات داخلي شامل امعا و احشا تحويل داده که اين امر، کار نمونه‌برداري را غير ممکن کرده است.


وي گفت: در کف دست راست احمد رضايي آثار يک مارک الکتريکي ناشي از برخورد شوکر وجود دارد و اين در حالي است که روي ساعد دست راست وي نيز تعداد بريدگي ديده مي‌شود اما به هيچ عنوان شوکر و چاقويي که با آن بريدگي‌ها ايجاد شد در سوئيت کشف نشده است.


بازپرس اين پرونده تاکيد کرد: دلايل موجود و همچنين عدم ارائه اموال شخصي مقتول توسط پليس کشور امارات کار را براي پيدا کردن متهم پرونده سخت کرده است و اين در حالي است که مي‌توان گفت تعمدا برخي از دلايل و مدارک از بين رفته و يا حداقل به ما تحويل داده نمي‌شود.


وي گفت: براي مثال لپ تاپ شخصي احمد رضايي، فيلم دوربين‌هاي موجود در راهروهاي هتل و حتي پرينت تماس‌هاي وي چيزهايي است که از پليس کشور امارات در خواست شده اما به ما داده نشده است.


بازپرس ويژه قتل تهران تصريح کرد: به نظر ما نحوه برخورد با اين پرونده از سوي اماراتي‌ها بيشتر صحنه‌سازي براي وقوع يک خودکشي است در حالي که آنها دليل‌شان را براي عدم تحويل مدارک، امنيتي بودن اين پرونده اعلام کردند.


وي تصريح کرد: بررسي ما از برخي از شاهدان و کساني که با احمد رضايي در ارتباط بودند نشان مي‌دهد که مقتول بارها مورد تهديد قرار گرفته و از اين تهديد‌ها اظهار نگراني داشته است و اين در حالي است که ما مي‌دانيم روحيه رضايي به گونه‌اي نبود که اقدام به خودکشي کند.


بازپرس ويژه قتل تهران در پاسخ به اين سؤال که چه انگيزه‌اي مي‌توانسته باعث قتل احمد رضايي شود گفت: به نظر مي‌رسد بر اساس يافته‌هاي ما اين فرد داراي اطلاعات کليدي از برخي از موارد در خارج از کشور بوده که ترس عامل قتل وي از انتشارات اين اطلاعات باعث شده تا رضايي را از سر راه بردارند.


قاضي پرونده گفت: براساس يافته‌هاي ما رد پاي سرويس جاسوسي اسرائيل موساد در اين پرونده به چشم مي‌خورد و اين در حالي است که احمد رضايي در چندين مورد و در چند مورد قبل از اين حادثه درخواست ملاقات با برخي از مقامات ايراني را داشت تا بتواند اطلاعات خود را به آنها انتقال دهد.


وي بار ديگر به امنيت موجود در هتل گلوريا اشاره کرد و گفت: بر اساس قراردادي که فيمابين رضايي و هتل منعقد شده بود قرار بوده است که اتاق اين فرد هر دو روز يک بار تميز شود در حالي که زماني جسد کشف مي‌شود که 3 روز از وقوع قتل گذشته است و همين امر نشان از آن دارد که احمد رضايي به قتل رسيده است.


وي به يکي ديگر از دلايل و علائم وقوع قتل اشاره کرد و گفت: براساس اظهارات شهود،‌ رضايي عادت داشته هميشه زنجير حفاظ در ورودي را وصل مي‌کرده است در حالي که در هنگام کشف جسد وي زنجير حفاظت برداشته شده است و به اين موضوع وجود مارک الکتريکي در کف دست راست وي را اضافه کنيد.


اين بازپرس ويژه قتل تهران خاطرنشان کرد: زماني که يک فرد بخواهد خودکشي کند، هيچ‌گاه از سه عامل قتل استفاده نمي‌کند در حالي که در اتاق رضايي پوکه‌هاي مصرف شده قرص، بريدگي بر روي ساعد و همچنين شوک الکتريکي وجود داشت و اين در حالي است که جسد احمد رضايي در مقابل دريچه تهويه هوا قرار داشت و درجه تهويه هوا نيز در سردترين درجه آن قرار داشت تا جسد ديرتر کشف شود.


وي بار ديگر بر به قتل رسيدن احمد رضايي تاکيد کرد و گفت: همه عواملي که مورد بررسي قرار گرفتند تاکنون به قتل رسيدن او را تاييد مي‌کنند و اين در حالي است که متاسفانه ما هنوز به وسائل شخصي احمد رضايي دسترسي پيدا نکرده‌ايم و پليس امارات از دادن اين وسائل خودداري مي‌کند.


نظر شما