يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۲۸
کد خبر: ۵۷۲۸۲
|
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۴
مواد مغذي اساسي‌اي وجود دارند که هم مردان و هم زنان براي حفظ سلامتي بايد آن‌ها را مصرف کنند، ولي در عين حال غذاهاي خاصي هم هستند که براي بهبود سلامت در مردان مورد نيازند و اگر مردان مي‌خواهند سالم بمانند بايد از آن‌ها استفاده کنند.

به گزارش فرارو، به نقل از يونايتدپرس، فيل لمپرت،کارشناس تغذيه، در اين رابطه گفت: "غذاهاي دريايي، به خصوص صدف خوراکي، سرشار از زينک هستند که سيستم ايمني بدن را تقويت نموده و براي سلامت پروستات لازم است. همچنين تخم کدو تنبل، ساير دانه‌ها و گوشت کوسفند و جگر گوساله‌ از ديگر منابع غني زينک هستند."

 

وي افزود: "ماهيان آب سرد از جمله قزل‌آلا، اسقومري، و ساردين سرشار از اومگا 3 هستند که علاوه بر ضد التهاب و ضد درد بودن، سلامت عروق را تضمين نموده و گردش خون و چربي آن را تنظيم مي‌کند. به علاوه اين ماده در تنظيم هرمون‌ها و کمک به سلامت پروستات هم موثر است. گردو نيز يکي ديگر از منابع خوب اومگا 3 محسوب مي‌شود."

 

وي ادامه داد: "غذاهاي حاوي ليکوپن از جمله گوجه پخته، زردآلو، اسفناج، کلم، انبه و هندوانه مصرف کنيد. ماده‌ي ليکوپن يک آنتي‌اکسيدان قوي‌ است که به مقابله با راديکال‌هاي آزاد کمک نموده و خطر ابتلا به سرطان پروستات را کاهش مي‌دهد."

 

آووکادو نيز سرشار از پتاسيم است که براي تنظيم اعصاب، ضربان قلب و فشار خون ضروري است.

 

در واقع ميزان پتاسيم موجود در آووکادو دو تا سه برابر ميزان اين ماده در موز است، و در عين حال اين گياه حاوي چربي‌هاي مفيد و فيبر هم مي‌باشد. سعي کنيد از آووکادو به جاي سس در ساندويچ‌ها استفاده کنيد.

نظر شما