سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۴:۵۴
کد خبر: ۵۷۳۵۴
|
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۲
ويژه ‌برنامه‌هاي سازمان فرهنگي هنري به مناسبت هفته کتاب/
ويژه ‌برنامه‌هاي سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران به مناسبت هفته کتاب در سطح پايتخت برگزار خواهد شد.

به گزارش شهر به نقل از اداره کل روابط عمومي و امور بين‌الملل سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران، محمد علي قندهاري‌نيا معاون فرهنگي اين سازمان در اين رابطه اظهار داشت: جهت استفاده حداکثري از منابع کتابخانه اي، سيستم قفسه باز در 55 کتابخانه سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران با هدف دسترسي مستقيم مراجعه کنندگان به منابع و گردش در ميان قفسه ها و مشاهده و انتخاب کتاب ها اجرا مي شود.

وي به تخفيف 50 درصدي حق عضويت در کتابخانه‌هاي سازمان به عنوان يکي ديگر از خدمات ويژه هفته کتاب اشاره کرد و افزود: شهروندان مي توانند با مراجعه به کتابخانه‌هاي تحت پوشش سازمان که اطلاعات و نشاني آن ها در نشانيwww.farhangsara.ir درج شده، از اين امکان بهره برداري کنند.

قندهاري‌نيا اهداي کتاب به کتابخانه‌هاي عمومي را يکي از راه‌هاي جذب مشارکت‌هاي مردمي براي گسترش فرهنگ مطالعه و بالا بردن سواد اطلاعاتي مردم برشمرد و تصريح کرد: طرح اهداي کتاب شهروندان تهراني به مناطق محروم کشور در هفته کتاب سال جاري برگزار مي‌شود و کتاب‌هاي اهدايي که در اين طرح در کتابخانه‌هاي شهر تهران جمع‌آوري شده‌اند، پس از بررسي و ارزيابي فيزيکي و محتوايي براي کتابخانه‌هاي مناطق محروم کشور ارسال خواهند شد.

وي به اجراي طرح «چهار راه کتاب» به همت مديريت فرهنگي هنري منطقه 18، در سطح پايتخت اشاره کرد و گفت: اين طرح در قالب كارگاه‌هاي آموزش مهارت‌هاي مطالعه در چهار رشته «صحيح‌خواني، كل‌خواني، خلاصه‌نويسي و برنامه‌ريزي و مديريت زمان» به‌صورت رايگان در فرهنگسراهاي مناطق 22گانه شهر تهران برگزار مي‌شود.

معاون فرهنگي سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران برگزاري بيش از 110 برنامه مرتبط با کتاب و کتابخواني در سطح شهر تهران با عنوان «کتاب سايه بان شهر» را از جمله برنامه‌هاي اين هفته عنوان کرد و گفت: اين برنامه‌ها در قالب نقد و بررسي کتاب، رونمايي کتاب، کارگاه قصه‌گويي، توليد کتاب، مبادله کتاب و سبد کتاب خانواده در کتابخانه‌ها و ساير مراکز سازمان برگزار مي‌شود.
وي به برگزاري پنجمين دوره جشن کتابيار اشاره کرد و گفت: اين جشن به‌منظور تجليل از کتابداران سازمان فرهنگي هنري شهرداري و فعالان حوزه کتاب با هدف ارتقاء جايگاه کتابخانه‌ها در برنامه‌هاي فرهنگي پايتخت، ارائه بيشترين خدمات فرهنگي به شهروندان و جلب توجه برنامه‌ريزان فرهنگي به نقش نيروهاي کتابدار برگزار مي‌شود و طي آن از برگزيدگان دومين مسابقه کتابخواني «کتاب سايه بان شهر» تجليل خواهد شد.
قندهاري‌نيا به اجراي طرح «اگر من کتابدار بودم...» براي هم‌انديشي عمومي با شهروندان تهراني به‌ويژه اعضاي کتابخانه‌ها، در راستاي دريافت نقطه نظرات آنان براي مديريت کتابخانه‌ها، منابع مورد نياز آن‌ها و همچنين گردآوري بانک ايده شهروندان با هدف ارائه خدمات مخاطب‌محور اشاره کرد.

وي افزود: شهروندان مي‌توانند براي شرکت در اين هم‌انديشي انتقادات، پيشنهادات و ايده‌هاي خود را به نشاني پست الکترونيک ketabdar@tlib.ir و سامانه پيامک 20001837 ارسال يا به کتابخانه‌هاي سازمان فرهنگي هنري مراجعه کنند. به 50 نفر از ارائه‌دهندگان نظرات، پيشنهادات و انتقادات جوايزي اهدا مي‌شود.
معاون فرهنگي سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران عقد تفاهم‌نامه با سازمان‌ها و نهادهاي متولي کتابخانه‌هاي عمومي و بخشودگي جريمه ديرکرد اعضاي کتابخانه‌ها را از ديگر برنامه‌هاي هفته کتاب برشمرد و گفت: اعضايي که کتاب‌هاي داراي تاخير خود را تا پايان هفته کتاب به کتابخانه برگردانند، مشمول بخشودگي جرايم ديرکرد مي‌شوند.
سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران با 79 کتابخانه در سطح شهر تهران و بيش از يک و نيم ميليون منابع، در حال ارائه خدمت به شهروندان است و در حال حاضر بيش از 120هزار عضو فعال از خدمات اين کتابخانه‌ها بهره مي‌برند.

نظر شما