شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۱۸
کد خبر: ۵۷۳۶۶
|
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۷
با وجود رکود نسبي در بخش خريد و فروش مسکن، اجاره بها با کاهش قيمت مواجه نشده است و مالکان حاضر به تعديل قيمتها در اين بخش نيستند.

به گزارش شهر و به نقل از مهر، باوجودي که بازار مسکن از تابستان در رکود نسبي فرورفته است اما قيمتها به خصوص در بخش اجاره بها نه تنها کاهشي نداشتند بلکه مالکان در برخي از قراردادها پيشنهاد افزايش قيمت هم مي دهند.

 

در واقع برخي از مستاجران که در اين موقع از سال بايد قرارداد خود را تمديد کنند، با مالکاني مواجه شده اند که بهانه گراني برخي از کالاها، براي تمديد قرارداد رقمهاي بالاتري را عنوان مي کنند و حتي برخي از آنها که در سالهاي گذشته افزايش اجاره بهاي چنداني نداشتند، در اين مدت به يکباره قيمتها را افزايش داده اند.

 

البته مسئولان وزارت راه و شهرسازي معتقد هستند که با افتتاح واحدهاي مسکن مهر در اواخر امسال و سال آينده، بازار اجاره بها در تهران تا حدود زيادي کنترل مي شود و سال 92، تغييرات زيادي در بخش اجاره نشيني به همراه خواهد داشت.

 

فعالان بازار مسکن دو وضعيت را براي اجاره بها در سال آينده پيش بيني مي کنند؛ ابتدا افتتاح‌هاي مسکن مهر که مي تواند بخشي از تقاضاي اجاره را پوشش دهد و از سوي ديگر، گراني اجاره نشيني که بخش زيادي از مستاجران را تحت تاثير قرار خواهد داد که به طور حتم اگر واحدهاي مسکن مهر تحويل داده شود تاثير زيادي را در اين بخش خواهد گذاشت.

 

اجاره بهاي برخي از آپارتمان ها در تهران

 

براساس گزارش ميداني خبرنگار مهر، يک واحد 36 متري و يک خوابه در رسالت کرمان جنوبي طبقه دوم با آسانسور و انباري با 28 ميليون تومان رهن کامل اجاره داده مي شود و براي واحد ديگري به مساحت 37 متر و يکخوابه در ميدان شکوفه با عمر 9 ساله، 10 ميليون تومان رهن و 300 هزار تومان اجاره، تعيين شده است.

 

مالک آپارتماني 35 متري در ظفر هم براي ملک خود 18 ميليون تومان رهن و 500 هزار تومان اجاره تعيين کرده است و يک واحد 38 متري در خيابان ايران با انباري با 15 ميليون تومان رهن و 150 هزار تومان، اجاره داده مي شود.

 

براي يک آپارتمان 40 متري در آزادي اول کارون يک خوابه با پارکينگ هم 25 ميليون تومان رهن کامل تعيين شده است و همين متراژ در خيابان جيحون با 10 ميليون تومان رهن و 280 هزار تومان، اجاره داده مي شود.

 

يک سوئيت 41 متري با پارکينگ در بزرگراه رسالت، 25 ميليون تومان رهن داده مي شود و براي واحد 41 متري و نوساز با پارکينگ 23 ميليون تومان رهن کامل تعيين شده است.

نظر شما